Minder uren werken én goed verdienen? Voeg een high-end dienst toe
28 juni 2023 

Minder uren werken én goed verdienen? Voeg een high-end dienst toe

We giechelen als kleine meisjes.

En mijn klant zegt: ‘Wat is het toch heerlijk om het lekker overal over te kunnen hebben. De serieuze zaken en de fun stuff.'

En dat klopt. Ons gesprek is licht en vol humor, en we hebben het over haar zakelijke succes.

Keihard werken in je bedrijf

Mijn klant is niet de eerste die me vertelt hoe succesvol ze is. Ze is hoog opgeleid, heeft management en directiefuncties gehad en ze heeft altijd haar mannetje gestaan. En nu als zelfstandige in haar eigen bedrijf draait ze een flinke omzet. Maar net als eerst in het bedrijfsleven werkt ze nu ook doodleuk meer dan 60 uur. Ergens vindt ze het nog prima ook. Ze fikst het gewoon, zoals ze het altijd gedaan heeft. Als de sterke vrouw die ze is.


Stress en uitputting

Het hoort er toch gewoon bij, het harde werken, is de instelling die ze altijd gehad heeft.  En de stress en het uitgeput zijn neemt ze daarom op de koop toe.

En toch begint het steeds meer te knagen. Want ze is eigenlijk zelfstandig geworden om het voor zichzelf makkelijker te maken! Die lichtheid en die humor, die horen óók bij haar. Daar wil ze meer van.

Lange werkuren is de norm

En het voorgeleefde stramien in de zakenwereld is best wel dominant. Er heerst vaak een cultuur van lange werkuren. Dan word je aangemoedigd om lange dagen te maken. Dit staat dan gelijk aan productief zijn en laten zien dat je toegewijd bent. Het idee van ‘altijd beschikbaar zijn’ en het opofferen van vrije tijd voor werk wordt vaak nog steeds als de norm beschouwd. Best lastig om daarvan af te wijken, zelfs als je zelf weet dat het ongezond is voor jezelf en je medewerkers.

Als je gewend bent dat je altijd maar beschikbaar moet zijn voor je team en anderen en je zelf ook graag dienstbaar bent, kun je zover gaan dat je zelfs bereid bent je vrije tijd op te offeren.

Ik ben er zelf een voorbeeld van. In een parttime functie kreeg ik het voor elkaar fulltime te werken, onbetaald zelfs, want ik wilde toch beschikbaar zijn voor vragen van mijn team en klanten. Dat commitment en die inzet zijn ook de aard van het beestje, dus die positief benutten daar zit de winst!


Je wilt het anders, minder uren werken én goed verdienen

Natuurlijk is er ook een andere manier.

Dat weet je best.

Je zag het al toen je nog in loondienst was. Sterker nog, het was onderdeel van je visie waarmee je het bedrijf naar betere resultaten bracht: het potentieel benutten van en welzijn van de medewerkers centraal stellen. Mens boven alles.

Maar hoe krijg je dat nu zelf als zelfstandig ondernemer voor elkaar?

Kies een bedrijfsstrategie waarmee je je verdiensten verdubbelt en je tijd halveert.


Jouw bedrijf, jouw feestje

Kies een helpend verdienmodel in plaats van het uurtje-factuurtje-en- veel-uren-draaien-model. Want met die laatste loop je tegen een inkomensplafond juist door wat je gewend bent en je grootste missie om je klanten het allerbeste te helpen.  Je bedrijf kan niet verder groeien want je aantal uren en energie is beperkt.

Dus wil je wel verder groeien en meer tijd voor jezelf, kies dan een slimme bedrijfsstrategie. Zodat je bedrijf jouw feestje wordt. Als zelfstandige kun je immers kiezen! Hoeveel omzet wil je draaien, hoeveel uren wil je werken, met welke klanten en op welk niveau en hoe en waar? En wat wil je betekenen voor je klanten?

Jij kunt werken met de leukste klanten, zelf enorm tot je recht komen, geweldig verdienen én vrije tijd genieten. Het is eigenlijk heel simpel: met een high-end dienst.


Hét verschil maken met een high-end dienst

High-end diensten zijn diensten of programma’s die je aanbiedt en die zich bovenin je marketingpiramyde bevinden.

Het is je hoger geprijsde aanbod.  Afhankelijk van je persoonlijke situatie zit er een stretch in de prijs van je aanbod ten opzichte van je andere aanbod. (Prijzen vanaf € 3000 - € 100.000).

  • Het kan 1 op 1, met een groep mensen of zelfs met een heel bedrijf.
  • Het geeft een voordeel voor je klanten, want bedenk dat 20% van de markt sowieso altijd voor het hogere segment wil gaan.
  • Klanten krijgen hoge waarde, gericht op een grote transformatie, en een exclusieve beleving.

En zo realiseer je een win/win voor alle partijen. Klinkt goed hè.


Dat kan ook stapsgewijs

Natuurlijk kun je eerst opbouwen, ik ben zelf eerst begonnen met het toevoegen van VIP- dagen, daarna een half jaar programma en toen een jaarprogramma. De eerste keer dat ik een jaarprogramma verkocht vond ik mind-blowing. Want ik realiseerde me hoe het programma het leven van mijn klant positief zou veranderen en dat maakte dat ik de prijs die ik toen vroeg (10.000 euro) zelfs een koopje vond. (Daardoor verkocht ik het ook makkelijk)


Jouw eigen high-end dienst toevoegen?

Zie je al hoe het voor jou kan werken, en het een helpend verdienmodel kan zijn?

Je mag natuurlijk zelf kiezen, maar vastgeroeste overtuigingen die niet helpend zijn in het bedrijfsleven zijn het ook niet voor jou als ondernemer.

Dus ik nodig je hierbij uit om aan de slag te gaan met jouw eigen high-end dienst.

Net als mijn klant.


Zij heeft het uurtje-factuurtje verruild voor een high end dienst waarmee zij zelf geniet van meer vrije tijd.
Én waarmee haar klant een groot verschil maakt door volgens haar onderscheidende visie te gaan werken.


Wil je ook net als mijn klant opgelucht genieten vanuit een ander perspectief op hard werken?
Succes op je eigen voorwaarden?
Giechelend omdat je het gewoon voor elkaar bokst?
En op een manier die echt bij jou past?

Ik help je graag verder in mijn programma Bloom Executive.
Wil je daar graag meer over weten en de brochure ontvangen?

Boek nu tijdelijk vrijblijvend een coachcall (t.w.v. 197,-) en ik geef je sowieso 3 principes die je helpen om een high-end dienst succesvol toe te voegen. Boek hier je gratis coachcall→>>

bgreatinbusiness, sparkle & shine!

Greta Krijgsman

Over de schrijver
Sinds 2010 werk ik als zelfstandige en als businesscoach in mijn bedrijf bgreatinbusiness.nl. Sindsdien heb ik al vele ondernemers geholpen met de groei van hun bedrijf. Hun omzet én positieve impact vergroten. Door hun te leren hoe je een hartgedreven verdienmodel kiest met een high-end dienst. Hoe je dat creëert en succesvol verkoopt. Hoe sales optimale service is. Hoe je sales authentiek en integer doet. En hoe je sales met ziel & zakelijkheid gecombineerd een totaal positieve en succesvolle beleving laat zijn voor jezelf en voor je klanten.
Reactie plaatsen