arrow_drop_up arrow_drop_down

Tijdelijk - Download Gratis -

'Zo krijg je vaker een dikke vette 'JA' in je verkoopgesprekken'

Ontdek in deze GRATIS les hoe je moeiteloos omgaat met bezwaren.

Zo verkoop je meer zonder dat ongemakkelijke gevoel van pusherig te zijn.

50%
Je bent er bijna
Waar mogen we hem naartoe sturen?
Download nu

Greta Krijgsman

HighLevel Businesscoach

Als je goed kunt verkopen, kun je heel veel mensen helpen

Geen omzet, geen succes! 

Natuurlijk wil je graag een dikke vette 'JA' in je verkoopgesprekken.

Omzet is de basis van je bedrijf. Natuurlijk weet jij dat.


  • Blijft dat verkopen voor jou een beetje ongemakkelijk voelen?
  • Krijg je vaak een 'Nee' in verkoopgesprekken?
  • Ga je regelmatig onder je prijs zitten om de deal te sluiten?


Hierdoor mis je kansen.

Je hebt jezelf, misschien onbewust, al vaker de vraag gesteld: 'Hoe kan ik beter omgaan met bezwaren in verkoopgesprekken zodat ik een win/win realiseer.'

 

Het goed kunnen omgaan met bezwaren is essentieel om opdrachten te verwerven met een echte win/win (beide partijen hebben er baat bij).

Als je goed met bezwaren om kunt gaan, hoef je op geen enkele manier pusherig te zijn. Sterker, je klanten zullen superblij met je zijn! Want als je goed met bezwaren kunt omgaan heb je goud in handen. Dan krijg je vaker een dikke vette JA in je verkoopgesprekken.

 

Leren omgaan met bezwaren is een belangrijk onderdeel van het door mij ontwikkelde verkoopmethode: Verkopen met V.U.N. & flair.

Ondanks mijn jarenlange ervaring in verkoop (sales) & marketing heb ik ondervonden dat het verkopen van je eigen dienst andere koek is dan verkopen vanuit loondienst namens grote organisaties. 

 

Natuurlijk hielp mijn kennis en ervaring waardoor mijn bedrijf wel een vliegende start maakte. Maar toch merkte ik dat ik met regelmaat tekortschoot. Ik had namelijk niet geleerd hoe ik mijn éigen dienst moest verkopen. Dat voelde heel persoonlijk en daardoor negeerde ik koopsignalen. Ook vroeg ik daardoor onvoldoende door naar achterliggende behoeften van de klant. 

Hierdoor bood ik mijn klanten niet mijn beste dienst aan, maar ook omdat ik de hogere prijs die daarbij paste niet durfde te vragen. Met als gevolg dat mijn klant vaak niet mijn beste aanbod kreeg. Ook miste ik kansen en mijn omzet stagneerde. Met als gevolg dat ik nog harder ging werken, nog drukker werd met het vinden van potentiële klanten.

Dat moest dus anders!


Ik ontdekte wat voor mij wel werkte en heb dat samengevat in mijn werkmethode Verkopen met V.U.N. & flair.

 

De drie pijlers waarop mijn methode is gebaseerd zijn:

 

  • V staat voor Verbinding & Vuur

Verbinding tussen de behoeften van de klant én die van mijzelf

Voortdurend in verbinding staan met mijn innerlijk vuur (passie) en missie (het hogere doel)


  • U staat voor Uitnodigen & Uitdagen

Nodig je klanten uit om te spreken over hun behoeften en houd het gesprek op gang totdat duidelijk is wat de koopsignalen zijn 

Blijf uitdagen en stimuleer om te komen tot de beste oplossing voor de klant en voor jezelf. Waarbij de klant verrast wordt in mogelijkheden waar zij zelf niet aan heeft gedacht (high-end -dienst)


  • N staat voor Nee is okay

Leren omgaan met een nee (bezwaren) is een belangrijke vaardigheid om te komen tot verdieping en een volgende fase in het verkoopproces. Het kunnen ombuigen van een bezwaar in een Ja betekent dat het verkoopgesprek heeft geleid tot een win/ win situatie.

 

Tot slot de Flair. Flair is jouw effectieve en authentieke manier waarmee je klanten kunt inspireren en motiveren. Het gaat er tenslotte niet om dat je imponeert meer dat je inspireert en met plezier je diensten aanbiedt. 

 

Verkopen met V.U.N. & Flair, is authentiek verkopen met plezier, vanuit verbinding, helpen op het hoogste niveau, van nee is okay naar een grote, dikke, vette ‘JA’. 

 

In deze speciale (vergrendelde) podcast aflevering vertel ik hoe je vol zelfvertrouwen kunt omgaan met bezwaren in verkoopgesprekken zodat je gewoon goed betaald krijgt voor de waarde die je levert.

Ik heb fijne handvatten gekregen waarmee ik een gesprek kan vormgeven.

En ik zag ineens voor mij hoe ik zelf een high end programma kan aanbieden. Dat was voor mij echt een complete verrassing want ik was daar best sceptisch over.

Ik heb het geleerde direct toegepast op mijn manier en een dikke "JA" gekregen. Met name bij het stukje aanbod waar ik normaal de zenuwen kreeg om de prijs te noemen was ik nu heel zeker en duidelijk.

Miranda Kruse - Kruse Beeldende Communicatie

Klaar voor meer verkopen?

Download gratis de speciale podcast aflevering over omgaan met bezwaren in verkoopgesprekken, zodat je met zelfvertrouwen gewoon goed betaald krijgt voor jouw waarde.

50%
Je bent er bijna...
Waar mogen we hem naartoe sturen?
Download nu
Over de koekjes