50.000 euro extra omzet? Zo doe je dat (zonder nóg harder te werken)
11 september 2023 

50.000 euro extra omzet? Zo doe je dat (zonder nóg harder te werken)

Ben je bruisend en bubbelend de nazomer aan het genieten? En ga je straks ook heerlijk, helder de herfst in?

Als ondernemers hebben we allemaal één ding gemeen: we willen allemaal meer succes boeken zonder dat dit ten koste gaat van onze kostbare vrije tijd. (Stel je trouwens eens voor wat je allemaal zou willen doen als er zelfs méér vrije tijd voor jou is, oh woepsie, voel je die plezierscheut?)

En raad eens? Jij kunt natuurlijk ook genieten van je welverdiende rust. Tegelijkertijd met een sprankelende zomer vol zakelijk succes. Of je jaargetijde naar keuze.

Ik smeer je graag  nog eens in met bruisende ideeën om die extra 50.000 euro omzet dit jaar binnen te halen, zonder dat je jezelf voorbij rent. Lees snel verder en ontdek hoe je je jouw bedrijf naar ongekende hoogten tilt!

En de manier daarvoor? Voeg een high end dienst aan je aanbod toe.

Ga high-end en behoud je flexibiliteit

Voordat ik de bruisende ideeën deel geef ik nog even een tease spetter om een groot misverstand recht te zetten. Wanneer je een high-end dienst gaat toevoegen aan je verdienmodel wil dit niet zeggen dat je nog maar 1 aanbod hebt en star alleen maar daarmee werkt!

Ook met het toevoegen van een high-end dienst heb je legio mogelijkheden om je klanten optimaal te bedienen en ik laat je kennis maken met een aantal opties. Grote kans dat je er nu nog meer van gaat houden ;)

Een High-End Dienst als Gouden Oplossing

Een high-end dienst kan een gouden oplossing zijn. Schitterend in de zomerzon, in de herfst en zelfs een lichtpunt in een donkere wintermaand.

Het is niet simpelweg je prijzen verhogen, of slechts 1 dienst toepassen. Maar het biedt een optimale ervaring aan jouw meest waardevolle klanten. Dit betekent minder werkuren en meer waarde leveren, wat resulteert in die begeerde extra omzet zonder dat je harder hoeft te werken.

En hij geeft je richting voor de opties die je daarnaast kunt gebruiken om je klant optimaal te bedienen (en die halve ton extra om te zetten). Kijk maar wat er allemaal mogelijk is naast je high-end dienst!

5 opties om je klant optimaal te bedienen  naast je High-End dienst:

Optie 1: Creëer onweerstaanbare upsells en cross- sells 

Jij kent jouw klanten super goed. Die kennis, die helpt je om je omzet te verhogen.

Kijk eens naar je huidige dienstenaanbod en bedenk welke aanvullende producten of welke service je kunt aanbieden. Wat zou je klant nog een stap verder helpen, een nog exclusievere ervaring geven of wat zou een aanvulling zijn?

 Wat je wilt is dat het naadloos aansluit op de wensen en behoeften van je klanten.

Bij een upsell ga je de waarde verhogen als in een upgrade van de huidige dienst. Zoals een extra service toevoegen.

Bijvoorbeeld voor mijn klanten wanneer ik meega met hen naar een salesgesprek met een directeur van een grote organisatie, als gesprekspartner.

Of wanneer ik verkoopgesprekken bijwoon en deze later bespreek met mijn klanten. Dit is een upsell mogelijkheid boven mijn aanbod Bloom Executive waar excellente salesvaardigheden onderdeel van het programma zijn.

Bij een cross sell kijk je waar een complementaire toevoeging helpend kan zijn voor je klant en je die dus ook gaat aanbieden. Het verschilt van een upsell omdat je daarbij een duurdere versie aanbiedt. Als cross sell kun je bijvoorbeeld een event dat je organiseert aanbieden.

Optie 2: Organiseer exclusieve VIPdagen of masterclasses

Doe iets voor een selecte groep klanten. Geef je expertise een luxueuze touch door exclusieve VIP-dagen of masterclasses te organiseren voor een beperkte groep. Dit geeft hen de mogelijkheid om intensief met jou samen te werken en te leren van jouw waardevolle inzichten.

Hiermee bied je een unieke ervaring die jouw klanten nergens anders zullen vinden. Door een daarbij horend prijskaartje te hangen aan deze bijzondere gebeurtenis, kun je die extra omzet binnenhalen zonder dat je jezelf uitput.

Hoe fijn is het om je klanten een verdiepingsdag te gunnen m.b.t. jouw expertise? Drie voorbeelden van dit soort dagen die ikzelf geef zijn op het gebied van een high-end verdienmodel, next level excellente salesvaardigheden en money- mindset mastery.

Optie 3: Lanceer een online training of een lidmaatschapsmodel van je huidig aanbod

Kijk, jij bent een expert in jouw vakgebied en blijft je voortdurend ontwikkelen. Dat kun jij toch niet laten, want jij wilt altijd meer weten en bijblijven in je vakgebied.

Ik gun je trouwens dat je dat doet vanuit bevlogenheid en echte interesse en niet vanuit angst de boot te missen. Echt hoor, mis die boot, en nog een en nog een. Op die boot willen blijven is vasthouden aan het oude systeem wat niet voor ons werkt. Koesteren van onze echte behoeftes en verlangens en daardoor verder ontwikkelen is wat ik bedoel.

Dus… Waarom al die kennis die je vergaart niet delen met een groter publiek. Dus met meer mensen tegelijkertijd en dan een ‘passief’ inkomen genereren. Je kunt een online cursus of een exclusief lidmaatschapsprogramma lanceren.

Let op: doe dit nadat je al een high-end dienst hebt ontwikkeld en gebruik eerst dezelfde content als die je daarin gebruikt. Zo heb je eerst een gedegen basis gelegd waarin je rust en ruimte én omzet hebt gecreëerd. En nu stelt deze toevoeging je in staat om jouw kennis te delen met meer mensen en tegelijkertijd een passief inkomen te genereren.

Terwijl jouw cursisten leren en groeien, groeit ook jouw omzet zonder dat je constant aan het werk bent.

Optie 4: Bundel je diensten in aantrekkelijke pakketten

Bedenk eens wanneer het aantrekkelijk is voor jouw klanten om met jou samen te werken. Door het ze gemakkelijk te maken help je ze. En je maakt het ze makkelijk door ze aantrekkelijke pakketten te bieden.

Een high-end dienst is aantrekkelijk door extra waarde en de grote transformatie die ze doormaken. Daarin stop je verschillende diensten die je tot 1 programma maakt. Zo geef je je klanten ook het gevoel dat ze waar krijgen voor hun geld en tegelijkertijd verhoog jij je omzet doordat je een pakket aan diensten integreert tot 1 dienst die je ineens verkoopt.

Dit kun je dan voor individuele klanten aantrekkelijk maken door diverse instapniveaus te maken. Het eerste instapniveau is dan lager geprijsd dan het hoogste instapniveau.

Optie 5: Implementeer een Succesvolle Referral Strategie

Yeah, heb jij ook zoveel tevreden klanten? Dit zijn jouw grootste ambassadeurs! Lees wat mijn klanten over mij zeggen. (Link naar pagina)

Jij hebt vast ook zulke klantervaringen. Maak je gebruik van een succesvolle referral strategie? Ik moet je zeggen dat ik hier ook meer mee aan de slag moet nu ik dit opschrijf hoor. (Oeps…)

Hier liggen natuurlijk kansen! Moedig hen aan om jouw diensten aan te bevelen aan hun netwerk. Bied bijvoorbeeld een beloning aan voor elke succesvolle verwijzing. Zij zijn enthousiast over jou, gunnen anderen ook jouw diensten, en door deze effectieve mond-tot-mondreclame kun je een nieuwe stroom van potentiële klanten bereiken. Zonder dat je actief op zoek hoeft te gaan naar leads.


Ben je overtuigd? Je ziet het hè, het is mogelijk! 

Jij als ondernemer in de zakelijke dienstverlening kan die extra 50.000 euro omzet binnenhalen zonder concessies te doen aan je vrije tijd.

Met creativiteit, slimme strategieën en jouw unieke expertise kun je stralend succes boeken en genieten van al het moois dat het leven te bieden heeft.

Geniet van jouw zinderende zomer van zakelijk succes en onthoud: jouw bedrijf, jouw feestje!


PS: Wil je meer inzichten en tips om die extra omzet te genereren? Schrijf je dan snel in voor de gratis online masterclass KLIK HIER --->>>  

Samen gaan we jouw briljante plan smeden om die 50.000 euro te verdienen zonder harder te werken!


Bgreatinbusiness, sparkle & shine

Greta Krijgsman


Over de schrijver
Sinds 2010 werk ik als zelfstandige en als businesscoach in mijn bedrijf bgreatinbusiness.nl. Sindsdien heb ik al vele ondernemers geholpen met de groei van hun bedrijf. Hun omzet én positieve impact vergroten. Door hun te leren hoe je een hartgedreven verdienmodel kiest met een high-end dienst. Hoe je dat creëert en succesvol verkoopt. Hoe sales optimale service is. Hoe je sales authentiek en integer doet. En hoe je sales met ziel & zakelijkheid gecombineerd een totaal positieve en succesvolle beleving laat zijn voor jezelf en voor je klanten.
Reactie plaatsen