Mijn 'getrut' hield de groei van mijn bedrijf tegen!
29 januari 2019 

Mijn 'getrut' hield de groei van mijn bedrijf tegen!

Ik bleef het verkopen van mijn nieuwe programma maar uitstellen, vond dat ik er niet klaar voor was!

Ik bleef wikken en wegen en mezelf vragen stellen als: ‘Hoeveel live dagen moeten er in mijn nieuwe programma, hoeveel coachcalls, welke kennis deel ik in welke volgorde, en welke prijs is de juiste…?

Ik bleef vastlopen

Een te laag geprijsde test draaien voelde ook niet goed, omdat mijn klanten in mijn andere programma’s goede resultaten haalden. Bovendien moest ik een juiste prijs vragen want ik wilde een reële marktpeiling doen: was er een markt voor deze dienst zoals ik hem wilde aanbieden en bijbehorende prijs?

Eerlijk gezegd was de kern van mijn gewik en geweeg, mijn onzekerheid. Mijn angst of ‘het wel goed genoeg was wat ik wilde bieden’ of mijn klanten wel het resultaat zouden gaan halen wat ik ze beloofde…

Mijn ‘getrut’ hield de groei van mijn bedrijf tegen.

Tot ik leerde werken met Powerful Pilots

Met Powerful Pilots kwam ik wél snel in actie. Het lukte me zomaar om mijn nieuwe idee direct aan te bieden aan klanten én te verkopen. Voor een goede prijs! Terwijl het nog niet perfect was!

Het bleek een superoplossing te zijn 

Een Powerful Pilot is een testcase, een pilot, waarbij je uittest of je klant het resultaat behaalt dat je belooft en waarbij je bewijs verzamelt dat het werkt wat je bedacht hebt. Je ontwerpt deze pilot op zo’n manier dat je deze meteen kunt verkopen aan de juiste klanten. Het is een zo goed mogelijke afspiegeling van de werkelijke situatie zodat je deze pilot ook als marktpeiling kunt gebruiken. Je verzamelt niet alleen inhoudelijk bewijs, maar ook informatie die je nodig hebt voor de marketing en verkoop van je dienst.

Ik kon mijn ‘getrut’ doorbreken

Met een Powerful Pilot kon ik mijn eigen perfectionisme en angst voor afwijzing doorbreken. Toen ik mijn nieuwe jaarprogramma aanbood aan een bestaande klant reageerde ze heel enthousiast en heeft ze het direct gekocht.

Dit had ik echt nooit voor mogelijk gehouden!

Zij was blij, en ik kon mijn programma doen op een manier waar ik helemaal tot mijn recht kwam en kreeg er zelfs een hogere prijs voor dan ik ooit eerder had gekregen!

Dit wilde ik mijn eigen klanten ook leren

Zo wilde Kim een andere klant van mij, gaan werken met een nieuwe doelgroep. Ze had een eigen coachpraktijk en daarnaast werkte ze als mede-eigenaar in het familiebedrijf. Ze was toe aan iets nieuws en wilde een combinatie van coaching en het toepassen van alle kennis en ervaring die ze in het familiebedrijf opdeed. Ze wilde zich richten op zonen of dochters die het familiebedrijf gaan overnemen. Deze hebben hele specifieke vragen wist ze, waar ze kennis van had en waar ze veel in kon betekenen.

Maar ze voelde zich hier heel onzeker over.

Kon ze wel overbrengen welke waarde ze te bieden had?

Was ze er wel klaar voor om dit te gaan doen?

Hoewel ze het heel graag wilde was er voor haar een enorme drempel. Ondanks alle ervaring die ze al had opgedaan en die ze 1 op 1 weer zou inzetten.

Ik zag hoe deze doelgroep om haar zat te springen, zij zag eerst alleen maar drempels..

Het inzetten van een Powerful Pilot heeft de drempel voor haar verlaagd. Gelukkig! Door het aanbieden van haar dienst aan een potentiele klant die direct heel enthousiast reageerde kreeg ze zelfvertrouwen en bewijs dat wat ze dacht te kunnen bieden heel aantrekkelijk was voor deze doelgroep. Ze kon aan de slag en verder bouwen aan haar bedrijf.

Haar aanpak bleek te werken voor deze doelgroep, natuurlijk werkte die. Ze was er immers al klaar voor op het moment dat het idee kwam.

Zo zijn we er allemaal al veel vaker klaar voor dan we denken, de bevestiging en perfectie zit hem juist in het doen…

bgreatinbusiness, sparkle & shine!

Greta Krijgsman

Ps, ben jij nu ook nieuwsgierig naar die Powerful Pilots?

Klik kan HIER

Over de schrijver
Sinds 2010 werk ik als zelfstandige en als businesscoach in mijn bedrijf bgreatinbusiness.nl. Sindsdien heb ik al vele ondernemers geholpen met de groei van hun bedrijf. Hun omzet én positieve impact vergroten. Door hun te leren hoe je een hartgedreven verdienmodel kiest met een high-end dienst. Hoe je dat creëert en succesvol verkoopt. Hoe sales optimale service is. Hoe je sales authentiek en integer doet. En hoe je sales met ziel & zakelijkheid gecombineerd een totaal positieve en succesvolle beleving laat zijn voor jezelf en voor je klanten.
Reactie plaatsen