Ondergewaardeerd? Zo claim je je waarde
02 november 2021 
in sales

Ondergewaardeerd? Zo claim je je waarde

Het overkomt zelfs de beste, meest ervaren en gewaardeerde vrouwen: voor hun diensten als consultant, trainer, coach of adviseur vragen ze prijzen onder hun niveau. Daardoor werken ze te hard voor het resultaat op hun bankrekening en raken regelmatig uitgeput. Dat vind ik moeilijk te verteren. Omdat ze zo belangrijk en waardevol werk doen!

Ze zijn zich er niet eens altijd van bewust, misschien wel net als jij – maar daarover straks meer.

Ik help deze vrouwen met hart en ziel om hun diensten te upgraden én om ze goed aan de man te brengen. Ik begeleid ze om hun salesvaardigheden naar een next level te brengen, zodat ze met elegantie, plezier en gemak verkopen.

Want als je gewoon vraagt wat je waard bent en het ook het ook krijgt, alsof het de normaalste zaak van de wereld is… Dat is bevrijdend, geeft energie en enorm veel voldoening. Je floreert en je bedrijf floreert vrolijk mee.

Claim jouw waarde, beveel ik je dus warm aan.

Hoe weet je of je ondergewaardeerd wordt? 

Niet als mens of zo, maar simpelweg in de prijzen die je betaald krijgt?
Meestal weet je het best. Het wringt. Je weet dat je onder je prijzen zit en het voelt al lang niet meer gelijkwaardig. Je levert meer waarde dan waar je voor betaald wordt.

Of er is iets anders aan de hand: je levert zelf altijd meer dan je met je klant hebt afgesproken, meer dan waarvoor hij betaalt. Gewoon omdat je goede service wilt leveren.
 ‘Geef ze meer dan ze verwachten’ het is een super uitgangspunt. Ik leg mijn eigen klanten graag in de watten. Dat is heerlijk om te doen. Maar het kan ook een valkuil worden. Dan komt het vanuit een verkeerde plek. Dan komt het niet voort uit jouw waardigheid, maar uit onderwaardering van jezelf en je diensten. En die is killing voor je eigen waarde en geen service voor je klanten.

Herken jij dat gevoel? Zijn wat je levert en wat je vraagt, niet meer in evenwicht?

Wanneer je voelt dat je een dienst aan het leveren bent die eigenlijk gewoon hoger geprijsd moet zijn, dan ben je toe aan een volgende stap.
Dat je die stap niet zomaar zet weet ik ook. In de afgelopen jaren heb ik regelmatig upgrades doorgevoerd. Ik ben zelf wel van organisch groeien: je voelt wel dat het wrikt en knelt. Als de cocon van een vlinder. Op een gegeven moment past het jasje niet meer en moet je breken.

Zo introduceerde ik zo’n drie jaar geleden mijn huidige jaarprogramma Bloom Executive.

Ik had al een tijdje door dat mijn doelgroep verschoven was, naar vrouwelijke ondernemers die al ruime ervaring hebben in de zakelijke dienstverlening. Zij hadden behoefte aan een langer commitment van mij als businesscoach én consistente individuele begeleiding op next level sales vraagstukken. Soms urgente kwesties.

Ik vond het heerlijk om hierin te begeleiden, ik voelde me als een vis in het water, en er wrikten een aantal dingen in de manier waarop ik destijds mijn dienst aanbood. En dat lekte natuurlijk energie. Toen ik me dat echt bewust werd, besloot ik om de oude vorm van het programma Bloom los te laten en Bloom Executive werd geboren. Ik ging voluit voor dat volgende niveau en de waarde die ik wilde leveren.

Het was echt alsof ik een vlinder was die uit een cocon kwam kruipen.

Dat had ik natuurlijk kunnen verwachten, het was niet de eerste upgrade van mijn aanbod die ik deed. De eerste reacties zijn dan hartverwarmend, omdat je jezelf nog zo pril uit die cocon voelt komen. Alsof je jezelf voor het eerst weer anders ziet en de ander jou ook. Zo de moeite waard! Voor je persoonlijke ontwikkeling en voor je zakelijke groei.

Ben jij ook toe aan een upgrade?

Jouw antwoorden op de volgende 3 vragen geven je inzicht. Het zijn echte eye openers. Je kunt de vragen voor allerlei vraagstukken gebruiken en voor je prijsstelling zijn ze super.

Met deze vragen ontdek je of en waar je meer je waarde mag claimen:

  • Wat tolereer je?
  • Waar neem je genoegen met minder?
  • Wat ga je uit de weg?

Krachtige vragen die je helpen meer je waarde te claimen. Neem er maar eens rustig de tijd voor. Grote kans dat ze je iets vertellen. Iets met een coconnetje en daarna mag je weer gaan vliegen. Hartverwarmend.

Bgreatinbusiness, sparkle & shine!

Greta Krijgsman

P.S. Wil je je inzichten met me delen? Mail me: greta@bgreatinbusiness.nl

🔥Wil je direct aan de slag om je waarde te claimen? Dat kan op de live vuur-waarde-impact dag op 12-11-2021. Er zijn nog slechts enkele plekken: kijk hier voor informatie over de VUUR-WAARDE-IMPACT dag-->>>

Over de schrijver
Sinds 2010 werk ik als zelfstandige en als businesscoach in mijn bedrijf bgreatinbusiness.nl heb ik al vele ondernemers, met name vrouwen geholpen bij de omzetgroei van hun bedrijf. Als sales-executive voor een zakelijke dienstverlener bezocht ik jarenlang 34 bedrijven per week. Ik moest zelf binnen zien te komen bij deze bedrijven en de afspraken regelen. Wat heb ik daar enorm veel van geleerd! Toen ik mijn eigen dienst als zelfstandige moest verkopen ontdekte ik: Brrrrr, dat was andere koek! Ik moest drempels overwinnen om 'mezelf' te kunnen verkopen. Zo ontstond het Verkopen met V.U.N. & flair. Een bewezen succesformule voor verkopen met plezier die gewoon goed voelt. Ik leer deze nu al jaren aan mijn eigen klanten en ook voor hen maakt het een wereld van positief verschil. Ziel en zakelijkheid gecombineerd :)
Reactie plaatsen

Gratis audioles: 'Krijg vaker een dikke vette 'JA' in verkoopgesprekken'

Gemakkelijk te luisteren tijdens je wandeling, hardlopen of koken bijvoorbeeld ;)

50%
Je bent er bijna
Waar kunnen we het heen sturen?
Download nu
arrow_drop_up arrow_drop_down