Over de koekjes
Gratis checklist
Direct Toegang
X
Gratis checklist
50% Complete
Gratis checklist om meer nieuwe ideale klanten te bereiken

Page content

article content

Wat maakt je gelukkig als ondernemer…

Weet je nog dat je jong was? Dacht dat je de wereld aankon? Een studie ging volgen, ging werken en vol verwachting was? Het leven, de wereld lag aan je voeten.

Weet je hoeveel mensen uiteindelijk echt doen waar ze blij en gelukkig van worden? Weet je hoeveel mensen zichzelf succesvol vinden, bereiken wat ze werkelijk willen?
Het is slechts 1 op 20!
Uiteindelijk haalt voor velen de tijd hen in, en dan schikken ze zich, ze nemen genoegen met minder, maar diep van binnen knaagt er iets…

Uit onderzoek blijkt steeds weer dat we ons het gelukkigst voelen en meest succesvol zijn op alle fronten, wanneer we van betekenis zijn, wanneer we bijdragen aan iets groters dat buiten onszelf ligt.

Weet je nog dat je je bedrijf begon?

Vaak heb je zo ongeveer diezelfde gevoelens toch? Je bent ook vol verwachting, je wilde werken op momenten dat het jou uitkomt, geen concessies meer doen, vrij zijn om je eigen visie te volgen, je hart volgen en werken met echt leuke klanten die jou op waarde weten te schatten, en klanten die jij écht helpt, zonder je te moeten schikken naar de visie van je werkgever, want jij had daar een eigen idee over…

En dan ben je opeens een tijd verder en ziet het plaatje er toch wat anders uit… Je had je dat allemaal toch wat anders voorgesteld…

  • De balans in je leven is soms ver te zoeken…
  • Je hebt het gevoel dat er meer in zit…
  • Je wordt vooral gedreven door je passie en dat zit je zakelijkheid soms in de weg…
  • Je hebt het gevoel niet helemaal jezelf te kunnen zijn als ondernemer…
  • Je weet vaak precies wat je klanten nodig hebben maar wilt niet te ‘verkoperig’ of ‘pusherig’ overkomen, daardoor mis je kansen

Het vuur dat in jou brandde toen je net begon met je bedrijf is inmiddels een klein vlammetje geworden…, en je bent niet blij en gelukkig…

WAT NU?

Natuurlijk heb je meerdere opties en zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. Wanneer ik zelf in een situatie zit waarin ik het even moeilijk vind, of spannend, ga ik altijd terug naar waarom ik doe wat ik doe. Dat houdt mij op de been, dat houdt me in beweging, dat overkomt het grootste obstakel. En dat brengt mij het grootste geluk, wanneer ik daar een steentje aan kan bijdragen… En ik ben daar dus niet alleen in blijkt uit de eerste alinea hierboven.

Ik noem dat altijd je Groter Goed. Het is je Vurig Verlangen, dat wat je diep van binnen wilt bijdragen.

EN!!!! Wat jij ook KUNT bijdragen! Want het is iets dat jou kenmerkt, het is iets waarvan jij ziet dat nodig is, doordat je bijvoorbeeld zelf een ervaring hebt in je leven, op je werk, met iemand die je lief is/ was. Het is iets dat jij kunt doen door jouw unieke mix van persoonlijkheid, opleiding werk- en levenservaring.

Bij het stellen van je doelen voor je bedrijf zijn omzetdoelen onontbeerlijk, maar geld en omzet zijn slechts een middel om te komen tot iets GROTERS.

Juist dat maakt mijn werk zo mooi!

Denk je dat ik overdrijf?

Laatst werkte ik met een ondernemer die een fantastische tool heeft ontwikkeld om ziekteverzuim te verminderen en werknemers te behouden voor het arbeidsproces. Een hele mooie tool!
Ze weet hoe waardevol haar tool is, en ze weet wat haar tool kan betekenen voor werkgevers en werknemers. Ze weet ook welke impact haar tool kan hebben. Haar vuur brandt nog volop. Maar… toch… werd het al wat minder…

Ze miste houvast in marketing en sales. Daardoor kon ze de tool niet goed verkopen. Ze miste handvaten om acquisitie te doen op een manier die echt bij haar past en effectief is.

Gelukkig zag ze in dat ze dit ook niet zomaar hoeft te kunnen en zijn we samen aan de slag gegaan. Hoewel Katja dus wel wist hoe waardevol haar tool was, had ze haar focus niet op haar GROTER GOED. Die heeft ze nu gekregen doordat we op zoek zijn gegaan naar haar lucratieve Great Niche. Ze heeft na haar individuele VIP-dag al een persoonlijke doorbraak bereikt, en ze weet nu wat haar zakelijke vervolgacties zijn. Ze weet nu wie haar ideale klant is en welke bedrijven ze als eerste, met zeer grote kans van slagen, kan benaderen voor haar tool, en ook hoe ze dat kan doen. Ze heeft een concreet actieplan. Ze kan nu werkelijk impact hebben met haar tool, goed verdienen met haar bedrijf en écht voldoening halen uit haar werk.

Dit zegt Katja Bosboom er zelf over:

“De VIP- dag met Greta heeft geholpen bij het aanbrengen van focus in marketing en sales. En, en passant ook nog een paar belemmerende overtuigingen aangepakt. Ik kwam met een heleboel vragen en vertrek met een duidelijk sales- en marketingplan! De koers is duidelijk, net als mijn aanbod voor ‘mijn’ markt. Blij dat ik hier de tijd voor heb genomen! Dank je wel Greta!”

Veel te vaak maken we onszelf klein, en houden we ons in. Ons vuur dooft langzaam… Dat houdt ons succes, zakelijk én privé tegen, en écht daar is niemand mee gebaat!
Sterker nog, we doen er anderen mee tekort!

Wil jij ook meer uit je bedrijf halen, zodat je weer in vuur en vlam staat om van betekenis te zijn? Het maakt jou gelukkig en al die potentiële klanten die jouw dienst echt goed kunnen gebruiken ook :).

Ik ga graag met je in gesprek, je kunt een gesprek aanvragen via deze LINK NAAR EEN GESPREK—>>>

bgreatinbusiness, sparkle & shine!
Greta Krijgsman

Ps, vind je dit artikel inspirerend voor anderen, deel je het dan?

Comment Section

0 reacties op “Wat maakt je gelukkig als ondernemer…

Plaats een reactie


*