Hoe kan ik verder na het oplaaiende vuur van Jeanne d'Arc
arrow_drop_up arrow_drop_down
11 juli 2019 

Hoe kan ik verder na het oplaaiende vuur van Jeanne d'Arc

Ken je dat, dat je vuur even enorm oplaait? Zo’n moment dat er even heel veel zuurstof bijkomt. Zo’n woesh!

Dat voelde ik bij het publiceren van het blog over Jeanne d’Arc die haar vuur volgde.

Dit specifieke blog maakte veel emotie los bij mijzelf. Het kwam vanuit mijn binnenste vuur, mijn eigen diepste drijfveer. Ik leefde ernaartoe, naar het uitbrengen van dit blog.

En toen was het opeens geplaatst en reageerde iemand met: ‘Wauw, wat een tekst. Prachtig verwoord!’.

En nu…

Hoe kan ik nu verder… Na zo’n piekmoment voelt het even als leeg…

Als je je doelen wilt behalen dan móet je ook door

Maar hoe doe je dat dan.

Het is een heel normaal proces dat na het oplaaien het vuur ook weer even inzakt. Het hoort er bij.

Om het weer opnieuw op te laten vlammen tune ik weer in op mijn vuur. Mijn vuur is waar ik het voor doe. Mijn groter goed. Mijn missie. Dat wat ik vurig wens voor mensen, voor vrouwen, voor vrouwelijke ondernemers. Dat vuur gebruik ik voor het maken van content, het schrijven van een nieuw artikel, het geven van een presentatie. Het is immers mijn missie en het is wat ik wil overbrengen en dus komt het overal terug.

‘Wanneer jij je vuur laat zien in al je content en alles wat je doet als ondernemer, ben je ook direct onderscheidend.’

Ik tune ook in op mijn vuur voor hele gerichte directe acquisitie en het voeren van een verkoopgesprek.

Als ondernemer helpt het richten op je vuur je om je diensten en/ of producten te verkopen

Verkopen is een ongoing proces. Het is iets wat voortdurend aandacht nodig heeft binnen je bedrijf. We kunnen het makkelijk vergeten omdat het verkopen voor veel ondernemers niet gelijk staat aan dat wat het vuur doet oplaaien. Als je je vuur volgt, dan wordt verkopen juist veel makkelijker en prettiger. Dan weet je waar je het voor doet. Want verkopen is geen doel op zich; verkopen is een middel om daar te komen waar je wilt zijn met je bedrijf.

Om je klanten te helpen realiseren wat je zo graag voor hen wenst.

Om te kunnen blijven verkopen helpt het je ook steeds het grote vuur te kunnen zien in de diverse manieren van leads genereren

Dat zou je kunnen zien als kleine vonkjes die het grote vuur brandend houden.

Wat is jouw grote vuur?

Waar doe jij het voor?

Het gaat over wat je je klanten wenst, wat je voor ze wilt betekenen.

Daar zit ook je eigen drijfveer in.

Mijn vuur brandt voor het bijdragen aan het mogelijk maken van de zakelijke ambitie’s van vrouwelijke ondernemers

Mijn groter vuur heeft te maken met het volledig tot bloei komen van vrouwen in hun hele zijn. Daar waar ze vroeger vaak klein gehouden werden, houden ze zichzelf nu nog vaak klein. Ik wil ze empoweren om volledig tot bloei te kunnen komen in zakelijk opzicht, een succesvol bedrijf bouwen waarbij ze zich goed voelen en ook echt goed geld verdienen. Zodat ze zich helemaal vrij voelen en het leven creëren dat ze werkelijk willen.

Je vuur kun je vertalen in concrete diensten

Mijn manier om hierin te ondersteunen is door ze te coachen op het bouwen van hun succesvol bedrijf op hun eigen manier. Op het nemen van de obstakels die ze hierin tegen komen. Een concreet voorbeeld is het ‘nare’ gevoel bij verkopen dat er nog best vaak is. Daardoor verkopen ze te weinig, werken ze vaak te hard, raken uitgeput, terwijl ze in verhouding te weinig geld verdienen. Ik leer hoe ze dat ‘nare’ gevoel veranderen in plezier en opbrengst met een win/win voor de klant én zichzelf.

Dus dit is een voorbeeld van de HOE van het inzetten van het vuur.

Al mijn inspanningen voor mijn bedrijf leiden naar het realiseren van dat wat ik die vrouwelijke ondernemers wens en mijn diensten dragen daartoe bij. Omdat ik ze het zo enorm gun en ik weet dat het hen verder helpt, kan ik mijn diensten ook makkelijker verkopen.

Stel ik zou iets moeten verkopen waar ik niet achter zou… No way dat ik dat zou kunnen.

Ja, ik bedoel in theorie zou ik het kunnen. Met hart en ziel zeker niet, en dat werkt voor mij in de praktijk niet.  Als het niet bijdraagt aan mijn vuur, als ik er niet in geloof dan sta ik er niet achter en dan zou ik me super ongemakkelijk voelen om datgene te moeten verkopen. Als je het vuur voelt, als je weet waartoe het bijdraagt, dan is verkopen fijn. Verbindend en verwarmend.

Mijn vuur is weer opgelaaid met het schrijven van dit blog en misschien is er op jou ook een vonkje overgesprongen. Of een grote woesh…

Nog meer vuur deel ik in het nieuwe gratis live online webinar dat ik geef: 7 onbewuste blokkades waarmee je je eigen succes als vrouwelijke ondernemer saboteert.

Wil je daarbij zijn? Meld je hier aan voor het webinar–>>>

bgreatinbusiness, sparkle & shine!

Greta Krijgsman

Reactie plaatsen

Deze handige checklist is voor jou:

45 manieren om nieuwe ideale klanten te bereiken

50%
Ja, stuur maar
Over de koekjes