Hoe je een inkomensdoorbraak realiseert als je te druk bent
arrow_drop_up arrow_drop_down
1 november 2018 

Hoe je een inkomensdoorbraak realiseert als je te druk bent

Wil je groeien in je omzet maar ben je nu al superdruk en heb je simpelweg geen tijd om na te denken hoe je dat kunt realiseren?

Dan is er maar 1 goede manier om je inkomensdoorbraak te realiseren: VRAAG HOGERE PRIJZEN!

Stel je verdubbelt je prijzen, en houdt evenveel klanten, dan verdubbelt je omzet! Je hoeft niet nog meer uren te werken, geen extra klanten te werven, geen extra personeel aan te nemen. En je houdt meer rust en ruimte over voor jezelf en je gezin!
Ik kan me voorstellen dat je nu denkt “Wat? Mijn prijzen verhogen? Dat gaat toch niet zomaar?”.
Toegegeven, dat gaat niet zomaar.

Wat is er nodig om hogere prijzen te kunnen vragen?

  • Er is moed voor nodig, een helpende mindset, inzicht in je eigen waarde en ook je eigen verlangen, voor je bedrijf en je leven.
  • Ontwikkel een positieve relatie met geld. Zie geld als een middel om je gezin te helpen met wat het nodig heeft. Om andere mensen werk te kunnen geven. Om meer mensen te helpen, te bereiken. Om je leven makkelijker en plezieriger te maken.
  • Je hebt ook inzicht nodig in wat het verlangen is van je klanten en welk resultaat zij optimaal vinden.
  • Weten hoe je een aanbod ontwikkelt dat meer waarde voor je klanten levert, een groter (het grootste) resultaat levert en een hogere prijs rechtvaardigt. Een voorbeeld is een High-End aanbod. Lees daar meer over in mijn artikel over het verkopen van een High-End programma. LET OP: meer waarde voor jouw klant betekent NIET dat het jou meer tijd kost. Dit is precies het grote misverstand!
  • Leren om anders te verkopen. Het vraagt echt een andere strategie om je hoger geprijsd aanbod met succes en integriteit te verkopen.
  • En soms is het ook nodig om een ander soort klanten aan te trekken. Klanten die geld over hebben voor kwaliteit, voor een groter resultaat, en dus willen investeren.

Om dit te bereiken ga je je anders positioneren waardoor het voor klanten direct duidelijk is dat er een ander soort dienst, van hogere waarde, wordt aangeboden. In je verkoopgesprekken maak je (potentiële) klanten duidelijk wat het hen oplevert als ze ingaan op jouw aanbod. Waarom het een slimme investering is die de hoge prijs waard is.

Natuurlijk is het ook belangrijk dat je weet hoe je bezwaren kunt pareren, bijvoorbeeld tegen een hoge prijs. Dat mensen de prijs hoog vinden wil namelijk niet zeggen dat ze het niet zullen kopen! Het vraagt van jou wel dat je in verbinding blijft met je potentiële klant door een vraag te stellen als: “Stel dat je deze investering wél doet, wat levert je dat dan op?” Of “Stel dat je deze investering niet doet, welke gevolgen heeft dat dan (denk aan financiën, gezondheid, tijd, gezin)?”

Denk jij nou dat het in jouw branche niet mogelijk is om hogere prijzen te vragen? Bedenk dan dat er altijd 20% van de markt HighEnd wil. Denk bijvoorbeeld aan businessclass vliegen, er is verschil!

Wat kan er gebeuren als je hogere prijzen gaat vragen:
Ester merkte dat haar klanten nog scherper waren om een groot resultaat te halen doordat hun investering hoger was. Met andere woorden, ze namen zelf meer verantwoordelijkheid voor hun resultaten.
Charlotte merkte dat de kwaliteit van haar leven zelfs vooruitging. Ze kreeg meer tijd voor haar kinderen en ervaarde minder geldstress.
Mariska vertelde dat ze overspannen was geraakt als ze haar aanbod niet veranderd had en daarbij ook hogere prijzen was gaan vragen. Ze verdiende al goed, maar had nu dezelfde omzet met de helft aan klanten. Daardoor kreeg ze meer tijd en energie om over de volgende groeistappen na te denken.

Wanneer jij een inkomensdoorbraak wilt realiseren maar eigenlijk niet ziet hoe dit kan zonder nóg harder te werken, dan ligt de sleutel bij hogere prijzen vragen (én krijgen 😉 ).

bgreatinbusiness, sparkle & shine!

Hartelijke groet,
Greta Krijgsman

Ps, ben jij toe aan meer verkopen, voor betere prijzen, met meer plezier & gemak? Wil je het beste voor je klanten realiseren én voor jezelf?
Krijg direct inzicht in je persoonlijke blokkades op verkopen. Ontvang tips om je blokkades te overwinnen én een strategie om direct in te zetten waarmee je snel meer resultaat uit je verkoopgesprekken haalt.
Hoe?

Stuur een mail naar team@bgreatinbusiness.nl, Jolanda (mijn assistent) neemt dan contact met je op om een gratis telefonisch gesprek in te plannen. In een persoonlijk gesprek kan ik je immers het best tips voor jouw specifieke situatie geven.

Reactie plaatsen

Snel nieuwe klanten krijgen?

Download gratis deze handige checklist om je daarbij te helpen.

50%
Ja, stuur maar
Over de koekjes