Hoe begin je met het verkopen van een HighEnd programma?
arrow_drop_up arrow_drop_down
7 augustus 2018 

Hoe begin je met het verkopen van een HighEnd programma?

De afgelopen weken werd ik weer zo geraakt door de ondernemers waarmee ik werkte:

Wat valt mij iedere keer op:

Wat zijn ze bevlogen!
Wat hebben ze een kennis!
Wat zijn ze betrokken en wat hebben ze enorm veel te betekenen!
Ieder op haar eigen manier, met haar eigen expertise en persoonlijkheid (want dat maakt naar mijn idee ook echt een verschil!).

Het zijn slimme vrouwen, die al flink op weg zijn met hun bedrijf, die hun bedrijf zijn begonnen vanuit bevlogenheid.

Dat ze ook nog geld verdienen met hun bedrijf is absoluut wenselijk (ze moeten immers ook een salaris verdienen) maar niet hun basisdrijfveer. Hun drijfveer zit hem in helpen, van betekenis zijn, zij willen een verschil maken.

Ze zijn tevreden, maar ze weten ook dat ze nog meer kunnen betekenen voor anderen als hun bedrijf nog meer groeit!

Ik voel me vereerd dat ik me ze mag werken!
Dat ik ze kan helpen meer uit hun bedrijf te halen door ze te helpen met verkopen met V.U.N. & Flair en daardoor hun bedrijfsgroei. Met moeiteloos verkopen en plezierig verkopen in verbinding met zichzelf én hun klanten en met een businessmodel dat daarbij helpt., b.v. hun kennis om te zetten in HighEnd programma’s die ze ook daadwerkelijk kunnen verkopen.

Je hebt het misschien al wel eens vaker voorbij zien komen in mijn nieuwsbrieven of op social media, maar wat is dat dan een HighEnd programma?

✓ Met een HighEnd programma richt je je op de transformatie die je voor ogen hebt voor je klant.

✓ Met een HighEnd programma richt je je op je ideale klant. (je leukste klant)

✓ Met een HighEnd programma richt je je op het ultieme resultaat halen met je klant.

✓ Met een HighEnd programma richt je je echt op het geven waar jouw talent ligt, jouw Greatness ook vooral, en waar jij je mee als een vis in het water voelt.

✓ Met een HighEnd programma richt je je op het geven van waarde, waarde die niet per definitie gekoppeld is aan tijd of aan overload; het gaat om het bereiken van een transformatie.

Voor jou als ondernemer betekent het dat je je volledig potentieel gaat benutten, jezelf uitdaagt, je klant uitdaagt. Het betekent ook dat je je met name richt op klanten die daarbij passen, die willen gaan voor dat ultieme resultaat. Je gaat gewoon geen concessies meer doen, je gaat voor wat je wérkelijk wilt betekenen en voor wat je van binnen voelt dat je te doen hebt, dus echt vanuit je vuur, je passie. Dat is ook hetgeen waarbij je de meeste energie zult ervaren, en waar je in je element bent en de hoogste waarde te bieden hebt. Het is ook het businessmodel dat je de meeste voldoening, het meeste plezier & ontspanning gaat opleveren naar mijn idee en ervaring.

Maar, en ik vind dat ook belangrijk om te zeggen, (je weet immers, als je mij een beetje kent dat ik van Eerlijk ondernemen hou en No Nonsense, back to basics), het gaat ook niet vanzelf allemaal.

Het maken van een HighEnd programma gaat niet vanzelf en het verkopen van een HighEnd programma ook niet.
Ondernemen is sowieso een werkwoord, actie is onontbeerlijk en mijn stelling is ook altijd:
“De magie zit in de actie”!

Maar hoe moet ik dan beginnen denk je misschien?

  • Allereerst ga je op onderzoek uit, je gaat weer terug naar wie je zelf bent en voor wie je bent, je missie, je bepaalt je eigen lucratieve Great Niche. Deze is gericht op je HighEnd doelgroep.

Je hebt nu ook duidelijk voor welk probleem je de oplossing hebt welke de basis wordt voor je HighEnd programma.

NB: ik ga er van uit dat je weet welke urgente problemen er spelen bij jouw doelgroep, zo niet dan moet je daar echt eerst achter zien te komen. Het is een veel voorkomende fout dat ondernemers een product, een dienst, een service, een programma/ een HighEnd programma gaan ontwikkelen op basis van hun eigen gedachten van wat er speelt bij hun klanten… De basis van je bedrijf is kunnen voorzien in een behoefte waar je klant bereid is voor te betalen, dan kan er een koop ontstaan, daarom vind ik verkoopgesprekken kunnen voeren een basisvaardigheid voor iedere ondernemer!

  • Maak je HighEndprogramma, soms begin je redelijk van voren af aan maar heel vaak heb je al heel veel op de plank liggen voor het vullen en vormgeven van dit programma. Afhankelijk van waar je bent met je bedrijf kun je vele variaties bedenken, de ultieme variant is iets waar je langzaam naartoe kunt werken. Ik vind het altijd belangrijk dat je doet wat bij jou past, bij jouw bedrijf en jouw situatie. Probeer altijd wel jezelf hierin te stretchen.
  • Doe een pilot: ik noem dat een Powerful Pilot. Je gaat testen of je programma doet voor je klanten wat je verwacht. Je biedt je programma aan voor een lagere prijs omdat je een ‘test’ wilt draaien. Wel betaald, want anders krijg je toch andere resultaten, je wilt echt commitment en je programma testen waarbij je zo veel mogelijk uitgaat van op de ‘echte’ situatie. Je let op, stelt bij en je vraagt feedback en testimonials. Je marketing kun je nu ook funderen op daadwerkelijk behaalde resultaten en je kunt nu zelfvertrouwen hebben en nog meer uitbouwen omdat je echt weet hoe je programma uitpakt.
  • Voer verkoopgesprekken gericht op het verkopen van je HighEnd programma. (begin evt. met het aanbieden van je Powerful Pilot)
  • Richt je Marketing helemaal op het aantrekken van je Lucratieve Great Niche en je HighEnd programma.
  • Word heel goed in verkopen met V.U.N. & Flair.

Het scheelt je zoveel tijd en energie als je op deze manier gaat werken! En je krijgt er veel voor terug: een energieboost, voldoening, je potentieel wordt benut, je ontwikkelt je, je klanten halen nog betere resultaten en zijn nog tevredener, en niet geheel onbelangrijk: je verdient veel meer met je bedrijf met veel minder moeite!

Ik heb het HighEnd ondernemen helemaal omarmt, het was het antwoord op mijn eigen zoektocht naar meer voldoening, meer tijd voor mezelf (mijn gezondheid), goed verdienen met mijn bedrijf en tijd voor mijn gezin.

Het is dan ook de reden geweest om me te certificeren als HighLevel Businesscoach, en met mijn eigen ondernemers achtergrond, opleidingen en vooral ook Saleservaring ontwikkelde ik Verkopen met V.U.N. & Flair.

Je kunt immers nog zo’n mooi HighEnd programma hebben, zo’n mooie visie en missie hebben, als je het niet kunt verkopen… 

In mijn programma’s BLOOM en BRILLIANCE help ik mijn klanten met het hele proces en vooral ook met het Verkopen met V.U.N. & Flair.

Ik gun je dat je je HighEnd programma ontwikkelt, maar ik gun je vooral dat je het verkoopt! (en dat gun ik jouw klanten ook!!!)

Ben je overtuigd en wil je stappen zetten hierin?

Ik help je graag verder! Neem contact met ons op voor meer informatie.

Of meld je direct aan voor een vrijblijvend strategiegesprek dat kan HIER—>>>

bgreatinbusiness, sparkle & shine!

Greta Krijgsman

Reactie plaatsen

Deze handige checklist is voor jou:

45 manieren om nieuwe ideale klanten te bereiken

50%
Ja, stuur maar
Over de koekjes