Stel jezelf eens voor heerlijk zittend op een terras langs het water, genietend van de zon, met vriendinnen. De zon gaat onder, je bestelt nog een drankje en je maakt je geen enkele zorgen over de komende vakantieweken.
(Terwijl je nu nog moet kiezen tussen genieten van de zomer en hard werken om je geld te verdienen)
Je hebt het voor elkaar. Je werkt met de leukste klanten, op momenten die jij prettig vindt, op plekken waar je geniet en het aantal uren dat jij kiest te werken. Terwijl de geldstroom groter is dan voorheen.
Zinderende zomer-zotheid?
Het kan zijn dat je dit heel onrealistisch vindt. Dat je twijfelt aan mijn helderheid omdat ik dit voorstel. Voel ik me loom en weldadig, beneveld door het drankje, verhit door het branden van de zon en is dat waardoor ik je vraag je dit voor te stellen?
Ach, met 30 graden zou het kunnen hoor, dat de zomerzotheid hier tegen je praat in plaats van Greta. Maar nee hoor, de wind van vandaag verfriste mijn hoofd en ik zie het volkomen helder.
Ik nodig je uit om je die luxe voor te stellen.
Want ik weet ook dat het kán.
Zo vier je de zomer terwijl je op je gemak 10.000 euro per maand verdient (of meer natuurlijk ;) )
Het heerlijke is dat deze zin hierboven al direct helpt. Voel je dat? Maak er een vraag van en je brein zoekt al antwoorden. Zo kom je tot mooie oplossingen voor je zakelijke zomer- succes. En ik neem je ook even mee op reis in mijn brein, naar het eerste antwoord dat in me opkomt op de vraag ‘hoe dan?’. En dat is: gewoon niet werken in de zomer!
Kies wanneer jij werkt, sla de zomermaanden gerust over
Wil je niet werken in de zomermaanden? Doe het dan niet! Boek ze vrij en neem jezelf heel serieus in je besluit. Zorg dat je je diensten al verkocht hebt aan nieuwe klanten die beginnen na de zomer. Dat kun je doen door je acquisitie- acties te plannen in de maanden ervoor. En voor de strategische denkers: plan nú alvast je strategische acquisitie in mei en juni komend jaar. Heb je nog een maand langer vakantie ;).
Oeps, dit jaar niet gedaan?
Geen probleem hoor, ook in juli, augustus en september kan dat nog, dat je slimme en leuke dingen bedenkt zodat je je omzet wel haalt. Terwijl je van de zomer geniet.
Maak het aantrekkelijk voor je klanten om nu al Ja te zeggen
Daar zijn meerdere mogelijkheden voor.
Hoe kun je het voor je klant verleidelijk maken om Ja te zeggen? Die wil natuurlijk dat dat wat oplevert. Logisch.
Ik geef je drie ideeën:
Bijvoorbeeld op deze manier: door een ongoing instapmogelijkheid te creëren. Klanten kunnen dan elk moment beginnen met je programma of traject. Wanneer je een kick off hebt waarbij jouw persoonlijke uren daarvoor niet nodig zijn, kunnen zij wel starten terwijl jij lekker je volgende boek openslaat in het zonnetje.
Een andere optie is een extra bonus wanneer ze al betalen voor of in de zomer. Terwijl ze dus zelf wel later willen starten. Denk aan een extra masterclass met een mooi thema, of het bijwonen van een event dat je organiseert.
Nog een aantrekkelijke voor je klant is de toegang tot online lessen voordat de persoonlijke coaching of begeleiding begint. Dus stel je programma begint in september, dan kunnen je klanten al eerder beginnen. Zeker als je klanten net zo leergierig zijn als jij. Dan vinden zij het ook heerlijk zichzelf door te ontwikkelen op zelfgekozen momenten en dus ook tijdens de zomer. Zie je je klant al wiebelend in de hangmat, sippend aan een witte wijn, jouw online lessen volgen?
En het bijbehorende bedrag op jouw bankrekening waarvan jij jóuw bestelling plaatst op het terrasje dat je je net voorstelde?
Zie je het al voor je, je zinderende zomer vol zakelijk succes?
Maak het je klanten gemakkelijk en jezelf ook. Gebruik deze ideeën hierboven om te genieten in optima forma en makkelijk de deals te sluiten zodat je ook een zorgeloze zinderende zakelijke zomer ziet.
Deze zomer gewoon lekker vakantie vieren, en je omzet boosten? Boek nu een gratis coachall→>>
bgreatinbusiness, sparkle & shine!
Greta Krijgsman