Ik zag ze liggen in een grote hoop.
Super uitnodigend vond ik ze en even twijfelde ik…
Want tja, een ‘keurige’ dame doet toch niet wat ik het liefste wil doen?
Ha, en toen banjerde ik gewoon heerlijk door die grote hoop bladeren.
En schopte ze zo de lucht in.
Wat een heerlijk gevoel!
Te meer omdat links naast me huizen van het kaliber keurige villa’s waren.
Ha ha ha, ik voelde me net een grijzende versie van Pippi Langkous.
Je omzetdoel halen op een relaxte manier
Net even anders dan anders en spelen met de status quo.
Dat is wat Pippi doet.
Je huis wel schoonmaken maar dan gewoon met borstels onder je voeten schaatsen door je woonkamer.
Hey, dat is toch fantastisch!
Waarom zou je het nuttige en wat toch ‘moet’ niet met plezier en op een handigere manier doen?
Jouw manier is mooi
En gewoon okay zijn met jezelf.
Je niks laten aanpraten over hoe je zou moeten zijn.
Als ze langs een billboard loopt met een advertentietekst tegen sproeten bedenkt ze zich niet.
Ze stapt de winkel binnen en zegt: ‘Nee, ik heb geen last van sproeten’.
Waarop de dame achter de balie antwoordt: ‘Maar lieve kind je hele gezicht zit onder de sproeten!’
En Pippi zegt: ‘last heb ik er zeker niet van. Ik vind ze mooi!’
Joehoe Pippi!!!
Dit is mijn favoriete scène.
Pippi laat zich niet aanpraten hoe ze zou moeten zijn.
Kijk en dat, precies dat, gun ik mijn klanten ook. En mezelf natuurlijk ;)
Oh die Pippi is toch een heerlijk rolmodel voor jezelf zijn. Vind je niet?
Wees creatief voor meer omzet
Ondernemen als Pippi doet, daar kun je nog veel creatieve oplossingen voor je bedrijf mee bedenken.
Voor je organisatievorm, je aanbod, je verdienmodel, en de manier waarop meer plezier in je sales en marketing krijgt.
Sta jezelf maar eens toe zo te brainstormen alsof je haar bent.
Grote kans dat je met iets nieuws en leuks op de proppen komt.
Doorbreek je omzetplafond nog dit jaar
Maar hoe kun je dat nu in de praktijk toepassen?
Stel jezelf steeds deze drie vragen:
- Hoe kan dit makkelijk of zo simpel mogelijk?
- Hoe kan dit met plezier?
- En hoe voeg ik hier waarde toe voor mijn klanten.
Je kunt deze vragen letterlijk voor al je uitdagingen in je business toepassen.
Bijvoorbeeld voor deze: hoe je de laatste weken van dit jaar je omzetplafond nog kunt doorbreken.
Ik ben benieuwd wat voor gaafs je bedenkt.
Hoe jij in je marketing en sales de komende weken door de bladeren gaat schoppen.
En op jouw eigen manier meer omzet gaat maken.
Laat je het me weten?
bgreatinbusiness, sparkle & shine!
Greta Krijgsman