45 manieren om nieuwe ideale klanten te bereiken
Direct Toegang
X
45 manieren om nieuwe ideale klanten te bereiken
50% Complete
Handige checklist voor jou

Page content

article content

Mijn bedrijf slokte mijn hele leven op

Mijn bedrijf slokt mijn hele leven op’ vertelde Ernst mij. Hij was voor zichzelf begonnen in een tijd van hoogconjunctuur en met zijn voormalige werkgever direct als grote klant op zak, maakte hij een vliegende start.
Althans, zo leek het…

Hij maakte lange dagen want hij wilde optimaal leveren

Er kwamen nieuwe vraagstukken en hij kreeg een zakenpartner. Ook nam hij personeel aan. Met gebundelde krachten konden ze de markt nog beter bedienen. Het kon niet op. Het bedrijf floreerde.

Om een succesvol bedrijf op te bouwen moet je offers brengen

Dat Ernst nooit meer aan hardlopen, zijn geliefde sport, toekwam, nam hij op de koop toe.
Dat hij nauwelijks nog thuis was, en als hij thuis was nog steeds aan het werk was, ook. Je moest immers bereid zijn offers te brengen, en voor niets ging de zon op. Hij had als kind geleerd: als je succesvol wilde zijn in je leven moest je hard werken, en veel werken. Zo had hij zijn diploma’s gehaald en zijn carrière opgebouwd en zo runde hij nu ook zijn eigen bedrijf.

Je bedrijf is je leven

Het had zomaar voor altijd zo door kunnen gaan.
Zo gek zou dat niet zijn.
Veel ondernemers leven zo.
Alles in het teken van hun bedrijf.
Hun bedrijf is hun leven en hun leven is hun bedrijf.
Daar is in principe niks mis mee, tenzij het niet het bedrijf is dat je werkelijk wilt.
En daardoor jouw leven ook niet het leven is waar je werkelijk van droomt…

Hoe zou het zijn als je bedrijf faciliteert in het leven dat je werkelijk wilt?

Dat dat een mogelijkheid is, was voor Ernst compleet nieuw.

Ik nodigde Ernst uit om weer eens te dromen. Ik vroeg hem met welke klanten hij echt het gevoel had van betekenis te zijn en hoe hij zijn klanten zelfs kon uitdagen nog meer te bereiken. Ik wilde weten wanneer Ernst op zijn best was, zijn waarde het meest tot zijn recht kwam voor zijn klanten. Ik nodigde hem uit na te denken over het aantal uren dat hij wilde werken en waar en hoe hij dan wilde werken. Ook vroeg ik hem wat hij het liefst zou doen wanneer hij meer tijd had voor zichzelf.

Meer voldoening en plezier, meer tijd voor mijn gezin en hardlopen

En Ernst droomde. Hij wilde zijn senioriteit meer kunnen inzetten. Werken met klanten die zijn senioriteit, zijn expertise op waarde konden schatten. Wanneer hij zijn visie kon inbrengen en uitvoeren bij klanten was hij op zijn best en voelde hij de meeste voldoening. Het aansturen van personeel, daar wilde hij het liefste gisteren nog mee stoppen, (deze bekentenis kwam niet zomaar overigens).
Daarnaast wilde Ernst vooral meer tijd doorbrengen met zijn jonge kinderen, en hardlopen, tjonge als dat toch weer haalbaar zou zijn…

Ernst heeft tijdens een VIP-dag ontdekt waar zijn werkelijke unieke waarde zit. Ook heeft hij ontdekt hoe hij zijn waarde op een plezierige, ontspannen manier kan verzilveren. Hij zet nu zijn senioriteit in zijn vakgebied met succes om in een HighEnd aanbod voor zijn klanten. Ernst verkoopt nu niet zijn uren maar zijn expertise en realiseert een win/ win voor zichzelf en zijn klanten.

Ernst had nooit beseft dat er een andere manier was dan dat zijn bedrijf zijn leven op zou slokken.
Hij heeft nu niet alleen plezier in zijn werk, hij heeft ook weer tijd voor zichzelf, zijn gezin en zijn geliefde hardlopen.

bgreatinbusiness, sparkle & shine

 Greta Krijgsman

PS, wil je persoonlijke tips & adviezen om jouw expertise te verkopen op een plezierige manier en een bedrijf creëren dat voorziet in het leven dat je werkelijk wilt? Die geef ik je graag: klik hier voor het aanvragen van gratis persoonlijke tips & adviezen

Comment Section

0 reacties op “Mijn bedrijf slokte mijn hele leven op

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.