Durf jij de prijs van de dienst die je het liefst zou aanbieden aan je klant zonder schroom te noemen?
Ook als die prijs meer dan tienduizend euro is?
Ik doe dat wel, en ik vind dat jij dat ook zou moeten doen!
Nou, ja, je hoeft natuurlijk niks.
Maar als jij weet dat het passend is voor je klant, dan moet je ook de mogelijkheid bieden die dienst, ook als die tienduizenden euro’s kost, van je te kopen.
Je verkoopt een dienst van tienduizenden euro’s in één verkoopgesprek door de mogelijkheid te noemen
Want laten we eerlijk zijn.
Als je de optie niet noemt, de dienst van bijvoorbeeld 20.000 euro, dan kan je hem zeker niet verkopen.
Je kans is bij voorbaat al gemist.
Zo simpel?
Ja, natuurlijk!
Want hoe moeilijk is het nu eigenlijk om een dienst van tienduizenden euro’s aan te bieden?
Het is alleen een kwestie van je dienst noemen en het bijbehorende bedrag.
Dat is alles!
Grote kans dat je potentiële klant ‘Ja’ zegt.
Echt waar!
Een dienst van 20.000 euro aanbieden in je verkoopgesprek… vergroot je kans op het verkopen ervan aanzienlijk
‘Ja, dat snap ik zelf ook wel. Maar OMG, ik zie het mezelf al zeggen, dat krijg ik toch nooit zonder schaamte over mijn lippen?’
Ik hoor het je bijna denken.
Of iets soortgelijks.
Schrikken ze dan niet van de prijs?
We zijn vaak bang dat onze klanten afhaken als we de dienst aanbieden die ze écht verder helpt, met de bijbehorende hogere prijs die daarvoor passend is.
Mijn ervaring is dat het tegendeel waar is.
Bovendien hou ik zelf van openheid, gelijkwaardigheid en verbinding, juist in een verkoopgesprek.
Ik ga ervan uit dat mijn klant graag geholpen wil worden door mij en mijn kennis en ervaring. Als ik een oplossing heb voor haar probleem of voor haar groeivraag dan bied ik die aan.
Want door goed doorvragen weet ik wat mijn klant wil, en wat een passende dienst is.
Verkopen is immers helpen, van service zijn.
Een ruil tussen het invullen van een behoefte en een financiële vergoeding daarvoor.
Beide partijen zijn erbij gebaat dat je dat gelijkwaardig doet.
Het doen van je aanbod van tienduizenden euro’s in je verkoopgesprek is een superwaardevolle kans op verbinding!
Hoe eerlijker je bent in het verkoopgesprek en ook je aanbod doet dat je het liefst zou doen, hoe meer verbinding je creëert in het gesprek.
Stel dat je wacht met het noemen van je prijs in de offerte bijvoorbeeld, dan vind ik dat echt een gemiste kans!
Je wilt juist in gesprek gaan, over alle facetten van je aanbod.
Ook over je prijs!
Waarmee ik niet bedoel dat je in onderhandeling moet gaan.
Wat ik bedoel is dat iedere afweging van je klant je informatie geeft over de behoeften van deze klant, en misschien ook wel van al die andere potentiële klanten. Het probleem dat die ervaart en hoe die daar een gewenste oplossing voor zoekt.
Een passende oplossing.
En hoe jij daarbij kunt helpen.
Maar wat als ik een ‘Nee’ krijg?
Als je een ‘Nee’ krijgt in je verkoopgesprek, dan ben je daar dus bij gebaat, en je potentiële klant ook!
Zo kun je namelijk zoeken naar een gepaste ‘Ja’.
Omdat je de mogelijkheid, de veilige voorwaarden hebt geschapen, om tot een samenwerking voor beide partijen te komen waarbij je elkaar naar een nog hoger niveau tilt.
Daar komt geen gêne aan te pas.
Dat getuigt van expertise, leiderschap en de wil oprecht gelijkwaardig te samenwerken.
bgreatinbusiness, sparkle & shine!
Greta Krijgsman
P.S. Wil jij je eigen business naar een hoger plan tillen en nog meer impact voor je klanten realiseren?
Je kunt je nu opgeven voor een gratis telefonische sessie t.w.v. € 197,-.
In deze sessie check ik waar jij de grootste toegevoegde waarde biedt en ook je snelste groeikansen liggen.
Stuur me een mail, dan krijg je snel een reactie terug voor het inplannen van je sessie.
Stuur een mail: KLIK HIER