Over de koekjes
Gratis checklist
Direct Toegang
X
Gratis checklist
50% Complete
Gratis checklist om meer nieuwe ideale klanten te bereiken

Page content

article content

De dag van de Coach

Vorige week donderdag (31 mei) was ik bij De dag van de Coach.
Het thema van de dag was MOED.
Ik hielp ook collega-businesscoach Hanneke Andringa, die 2 presentaties gaf over haar reis met ondernemers naar de Alpen.

Hanneke is ondernemerscoach en LinkedIn strateeg en gepassioneerd bergwandelaar. Haar wens om een groep ondernemers mee te nemen op een inspirerende reis naar de bergen, kwam vorig jaar uit. Ze vertelde over haar ervaring, de MOED om dit te doen, de MOED om haar wens uit te voeren, de MOED om iets anders te doen, en haar MOED om te leren.

Hanneke wandelde al jaren met haar oudste zoon in de Alpen, toen haar jongste zoon haar vroeg of hij ook mee mocht…

De ervaringen tijdens de bergwandelingen met haar jongste zoon waren de aanleiding om met ondernemers de bergen in te gaan.
Hij is haar Muze vertelde ze, want hij heeft downsyndroom. Toen hij graag meewilde de bergen in, was ze in eerste instantie niet enthousiast. Hoewel ze in veel opzichten enorm vooruitstrevend met hem bezig is, zag ze dit niet voor zich…
Wat zijn vermogen in de bergen te wandelen betrof, dacht ze vooral in beperkingen…

Ze besloot toch zijn wens in vervulling te laten gaan, met als resultaat dat hij inmiddels ieder jaar meegaat met veel plezier, zelfvertrouwen en kundigheid.

Het bleek dus wel mogelijk!

Sterker nog, hij is een voorbeeld voor veel andere wandelaars die hun eigen beperkingen voelen opkomen in het wandelen…

Hoe gaaf zou het zijn, dacht Hanneke, als ik ondernemers ook zo’n fysieke ervaring in de bergen kan geven waarbij ze obstakels tegenkomen, letterlijk moeten ploeteren, zweten en ook overwinnen. Hetzelfde wat ze meemaken in het ondernemerschap, en waar ze doorheen gaan op weg naar hun persoonlijke succes.
Juist de combinatie van werken aan hun bedrijf met de fysieke uitdagingen zouden deze week een geweldige ervaring maken voor deze ondernemers.

Het gaan is belangrijker dan het resultaat, dat drukte ik Hanneke op het hart.

Hanneke heeft de reis vorig jaar uitgevoerd, en met succes!

De ondernemers én Hanneke zelf zijn enorm gegroeid in hun leider- en ondernemerschap.

Ze heeft geleerd hoe ze in eerste instantie een groep vol kan krijgen door haar krachtige netwerk en vertrouwen bij bestaande klanten.
Ze leerde ook dat haar marketing- en salesskills veel belangrijker worden voor deze ‘nieuwe’ dienst.

Want het is nou eenmaal zo: je kunt nog zo’n goed idee hebben, nog zo’n goede coach zijn, als jouw klanten niet weten wat jouw (nieuwe) dienst hun direct zal opleveren zullen ze geen klant van je worden. 

Als je het niet weet te ‘verkopen’, verkoop je niks…
(of minder dan mogelijk is en echt voldoening geeft)

Hoe kan Hanneke haar reis nog beter verkopen?

Het helpt als je je potentiële klant triggert op iets wat je klant opgelost wil zien, en voor je klant duidelijk is wat jouw expertstatus is.

Voor Hanneke’s klant is dat bijvoorbeeld:

– tijdgebrek om zichtbaar te worden op LinkedIn:
de reis helpt om een aantal zaken die haar klanten gedaan willen hebben uit te voeren. (tijd om in dit geval een LinkedIn profiel op te stellen en/of professionaliseren en tijd voor zichzelf)
– gebrek aan technische kennis/ of angst om iets fout te doen, om LinkedIn goed in te kunnen zetten:
tijdens de reis leert Hanneke hoe een zakelijke pagina opgesteld kan worden, wat de verschillende functionaliteiten zijn die LinkedIn biedt en de fysieke barrières helpen ook angst te overwinnen.
– te weinig juiste klanten:
de reis helpt meer klanten te krijgen (in dit geval doordat Hanneke de ondernemers leert hoe ze actief de juiste klanten kunnen aantrekken via LinkedIn, en fysiek hoe actie leidt tot resultaat)

Het helpt ook als je weet waar de behoeften van jouw specifieke klant liggen:
De behoefte aan me-time/ ontspanning, avontuur, iets nieuws leren, netwerken, bedrijfsgroei en persoonlijke ontwikkeling wordt ook allemaal ingevuld met deze reis.

MOED is iets spannend vinden en er toch voor gaan.
Moed zorgt voor groei in alle opzichten!

 

Ps, wil jij meer verkopen en je omzet nog even flinke boost geven voor de ‘rustige’ zomerperiode aanbreekt?

Ik bied je graag een gratis strategiegesprek aan.

KlIK HIER om jouw gratis strategiegesprek aan te vragen—>>>

 

bgreatinbusiness, sparkle & shine!

Greta Krijgsman

Comment Section

0 reacties op “De dag van de Coach

Plaats een reactie


*