Zijn we verwend met onze passie en flow en zo?
28 april 2022 

Zijn we verwend met onze passie en flow en zo?

Kennelijk had Annie M.G. Schmidt een hekel aan musicals. Ze dreef er daarom de spot mee, lees ik in een aankondiging van een tentoonstelling over haar musicals.
Mjoeziekuls’ was het woord dat zij gebruikte. Kul met muziek.
Annie MG Schmidt schreef met Harry Bannink 7 musicals die van grote invloed waren én waarin ze grote sociale en maatschappelijke thema’s aansneden. Waar nodig leverden ze er flinke kritiek op. Homoseksualiteit, milieuvervuiling, oorlog, abortus én de vrouwenbeweging, ze gingen het niet uit de weg.

Annie schreef ze allemaal

Terwijl ze dus een hekel had aan ‘mjoeziekuls’.
En heel vaak geen zin had om ze te schrijven.
Maar ze had een doel, een opdracht, en dus deed ze het gewoon.

Ik lees dat en denk bij mezelf: ‘Wauw! En ja, dat gelul altijd dat je er zin in moet hebben.
Zonder zin kan het ook: iets doen en er heel goed in worden en er megaveel positieve impact mee hebben.’

Zijn we verwend, met onze passie en flow en zo?

Het schiet gelijk door mijn hoofd dat wij zo graag willen dat alles in flow gaat. We willen onze drijfveren volgen. Passie voelen! Ik heb het zelf natuurlijk ook altijd over je vuur voelen en volgen. ‘Als ik het niet voel dan werkt het niet…’ Ik ben er trots op dat ik zo wil werken maar nu ik slechts dit kleine stukje over deze icoon Annie MG Schmidt lees denk ik. ‘DJeezzz, wat een enorme hautaine houding eigenlijk. Verwend door de gouden kooi waarin ik me bevind?’. 

Wat zou ik bewerkstelligen als ik me over mijn weerstand heen zet?


Hoeveel meer impact zou ik kunnen hebben? Bijvoorbeeld als ik me zou zetten tot het maken van een gedetailleerd promotie en salesplan in aanloop naar de Schaamteloos Ambitieus en Succesvol-dag, in plaats van toe te geven aan mijn hekel eraan? Zodat het er niet komt en ik eigenlijk maar wat doe… Door mijn ervaring en daadkracht levert dat wel een leuk aantal deelnemers op, maar hoeveel zouden het er kunnen zijn?)

Wat zouden de vrouwen kunnen bereiken die vinden dat marketing of sales 'wel goed moet voelen'?


Wat zouden deze ondernemers voor elkaar kunnen boksen als ze het toch zouden doen, die noodzakelijke marketingacties om hun doelen te bereiken? Hoeveel verkoopgesprekken zouden sneller een deal opleveren als ze gewoon zouden doen waar ze een hekel aan hebben?
De telefoon pakken om een afspraak te plannen met een potentiële opdrachtgever. Hun positie innemen in een gesprek en simpelweg hun prijs noemen die ze waard zijn. Zich niet meer inhouden voor hun ambitie, maar gewoon hardop zeggen dat ze de beste in hun vakgebied willen worden (wat echt heel vaak zo is).

Zeur niet!


Ik zoek wat meer informatie over de tentoonstelling en tot mijn verbazing lees ik de titel: Zeur niet!
Het is niet waar! OMG… 
Ik denk dat ik mijn antwoord gekregen heb.
Het klinkt als muziek in mijn oren.
Zo krijg ik er toch nog zin in ;)

Dus bij deze

Ik ben volop bezig met de promotie voor de Schaamteloos Ambitieus & Succesvol-dag. Speciaal voor vrouwen. Ondernemers die niet zeuren, maar doen.
Voor megaveel positieve impact. Claim hier je ticket--->>>


bgreatinbusiness, sparkle & shine!
Greta Krijgsman
Over de schrijver
Sinds 2010 werk ik als zelfstandige en als businesscoach in mijn bedrijf bgreatinbusiness.nl. Sindsdien heb ik al vele ondernemers geholpen met de groei van hun bedrijf. Hun omzet én positieve impact vergroten. Door hun te leren hoe je een hartgedreven verdienmodel kiest met een high-end dienst. Hoe je dat creëert en succesvol verkoopt. Hoe sales optimale service is. Hoe je sales authentiek en integer doet. En hoe je sales met ziel & zakelijkheid gecombineerd een totaal positieve en succesvolle beleving laat zijn voor jezelf en voor je klanten.
Reactie plaatsen