Twijfel, onzekerheid, angst, fabels, feiten en ondernemerschap

Twijfel, onzekerheid, angst, fabels, feiten en ondernemerschap

Heb jij dat ook wel eens? Dat je een keuze maakt waar je helemaal blij van wordt, ervoor gaat en dan opeens… hopla, daar gaat je zelfvertrouwen… Twijfel, onzekerheid, angst steekt de kop op.

Doe ik het allemaal wel goed? Kan ik het wel?

En je keuze lijkt niet meer zo logisch, “what was I thinking?” denk je.

Je laat je afleiden door wat anderen zeggen of doen en vertoont uitstelgedrag of verlamt zelfs helemaal.

IK had dat ook! Regelmatig!
En hoewel ik best wist wat ik moest doen en hoe het werkt, (ik haalde mijn diploma’s om zelfstandig ondernemer te worden al toen ik een tiener was!) toch had mijn onzekerheid en het oordeel van anderen mij vaak in zijn greep. 

TOTDAT
Ik voor mezelf een hele duidelijke keuze maakte: “IK GA HET BEDRIJF NEERZETTEN DAT BIJ MIJ PAST, en bij mijn gezin.”
EN ik ga doen waar IK in geloof, vanuit mijn persoonlijke innerlijke drijfveren.
EN ik ga vertrouwen op mijn eigen kennis & ervaring, en ernaar handelen!

EN wanneer ik vragen heb ga ik op zoek naar de beste coaches die bij mij passen.
En ik omring mij met mensen die ook geloven in mijn groter goed, en die in mij geloven en gerichte positieve feedback geven die me sterkt en verder helpt.

Dat besluit maakt een wereld van verschil, dat kun je je vast voorstellen!

(wil je weten hoe? stuur me gerust een mail! )

Fabels
Ondernemen is niet altijd makkelijk. De fabels van snel en makkelijk geld verdienen, en het altijd maar leuk hebben… zijn precies dat… fabels!
Ondernemen betekent actie, spannende dingen doen, investeren in jezelf, in producten die je ontwikkelt, goed luisteren naar je klanten, alles uit de kast halen om dat te realiseren wat je wilt voor je klanten en met je bedrijf, EN… op je muil gaan en weer opstaan.

Leren, proberen, falen leren en doorgaan.
Er is geen 1 succesvol ondernemer die niet ooit eens gefaald heeft. Die niet ooit eens iets spannend vond, die niet ooit eens angst voelde…

EN… er is niet 1 succesvol ondernemer die ooit opgaf!

Vorige week sprak ik een onderneemster die een beetje de moed liet zakken….
“Er zijn mensen die mij vertellen dat er gewoon niet meer inzit, en ach misschien is dat ook wel zo…” vertelde ze…

Ik moet dan heel vaak denken aan Walt Disney, die ooit een afwijzing kreeg voor een baan omdat hij niet creatief genoeg zou zijn….

Wat had de wereld gemist als hij die afwijzing als waarheid had gezien, als hij niet volhardend was geweest, was blijven vertrouwen…

Tja…. de mening van sommigen… Laat die mening niet desastreus zijn!

De onderneemster die de moed liet zakken heeft enorm veel potentie en enorm veel mogelijkheden. Het vereist voor haar weer even terug gaan naar haar basis om dit zelf ook weer te zien, keuzes maken en een strategie bepalen. Een strategie waar ze volmondig JA, tegen kan zeggen. Waardoor ze weer vooruit kan, en de stappen kan zetten die nodig zijn, met alle positieve gevolgen van dien!

Jouw reden
Alles begint met weten waarvoor je doet wat je doet. Waar wil je naartoe? Wat wil je betekenen voor mensen, voor je klanten, voor je gezin.

Vertrouwen
Vertrouw op mogelijkheden, op meerdere wegen die naar Rome leiden. Vertrouw op jezelf, dat je het kunt, en wanneer het moeilijk of lastig is, of wanneer je het even niet weet, zorg dat je de ondersteuning krijgt die je nodig hebt.

Jij bent fantastisch, bgreat, sparkle & shine!

bgreat
Ga voor wat voor jou belangrijk is, waar jij gelukkig van wordt, op een manier die bij jou past. Creëer het leven dat je werkelijk wilt en het bedrijf dat je werkelijk wilt, stap voor stap.

En als je daar wel wat ondersteuning bij wilt, kan ik je van harte de MasterClass Creëer jouw Droombedrijf aanbevelen.

bgreat, sparkle & shine!

Greta Krijgsman.

BusinessMomoftheyear-kopie

Ps, vind je dit artikel ook interessant voor anderen? Deel het dan gerust via de deelknoppen.

Over de schrijver
Sinds 2010 werk ik als zelfstandige en als businesscoach in mijn bedrijf bgreatinbusiness.nl. Sindsdien heb ik al vele ondernemers geholpen met de groei van hun bedrijf. Hun omzet én positieve impact vergroten. Door hun te leren hoe je een hartgedreven verdienmodel kiest met een high-end dienst. Hoe je dat creëert en succesvol verkoopt. Hoe sales optimale service is. Hoe je sales authentiek en integer doet. En hoe je sales met ziel & zakelijkheid gecombineerd een totaal positieve en succesvolle beleving laat zijn voor jezelf en voor je klanten.
Reactie plaatsen