‘Wat wil je in je koffie?
Ik maak een heerlijke cappuccino voor je met havermelk, rijstemelk of gewone melk’, zeg ik glunderend.
Mijn visite kijkt me een beetje verward aan…
‘Euh… geen idee, die verschillende soorten melk, daar heb ik nog nooit van gehoord joh. En eerlijk gezegd drink ik mijn koffie het liefst zwart,’ zegt hij.
Ik heb drie verschillende soorten melk in huis maar hij drinkt zijn koffie liever zwart.
Als ik het van tevoren had gevraagd.
Dan had ik geweten dat mijn visite zijn koffie het liefst zwart drinkt.
Dat had mij een extra ritje naar de winkel bespaard.
In principe niet zo erg hoor, dat extra ritje. Want die melk komt toch wel op, en wat beweging is nooit weg. En toch, er zit een duidelijke boodschap in.
Het is namelijk hoe ik mijn koffie graag drink, met haver- of rijstemelk.
Daar maak ik dan een heerlijke cappuccino van.
Daar kan ik echt van genieten.
Omdat ik dat zelf zo fijn vind, maak ik dan de fout dat ik de ander ook graag wil verwennen daarmee.
Maar die ander, die heeft een hele andere smaak in dit geval!
Die verwen ik dus helemaal niet met die heerlijke cappuccino.
Zo’n mismatch overkomt ondernemers ook vaak.
Zo’n verschil tussen wat jij aanbiedt en wat de ander eigenlijk wil.
Het heeft natuurlijk meer negatieve consequenties als het om onze business gaat dan wanneer het maar cappuccino is.
Dat kost je meer dan een ritje naar de supermarkt.
Dat kost je serieus geld, tijd en energie die invloed heeft op de groei van je business, je vrijheid en de impact die je wilt realiseren.
Ik zie het vaak gebeuren bij coaches, trainers en creatievelingen die een nieuwe dienst willen ontwikkelen of aanbieden.
En het is mij ook overkomen natuurlijk (je leert ervan 😉 )
Dan ga je enthousiast aan de slag voor je klanten (of niet, en dan ben je druk met uitstellen…) .
Je stopt er een hoop werk in.
En dan is het klaar, en prachtig!
En dan…
Verkoopt het niet, of nauwelijks.
Oeps… balen. Doodzonde van al die tijd en energie!
Vernieuwing en aanpassing zijn mega belangrijk voor je business.
Ook voor jezelf want zo blijf je je ontwikkelen.
Maar eerlijk is eerlijk: je wilt er ook aan verdienen, vrijheid én impact realiseren.
Daar werd je zelfstandig ondernemer voor.
Daarvoor is het ook nodig dat je klanten je diensten (coaching/training/etcetera) van je kopen.
En ze willen pas van je kopen, als je aanbiedt wat ze echt willen.
Waar ze ook geld voor over hebben bedoel ik dan.
Daarom heb ik iets heel gaafs voor je!
Kun je direct nu al mee aan de slag, en je kunt er onmiddellijk klanten voor vinden:
Maak en verkoop je dienst succesvol,”Excelleer met Powerful Pilots”
Dat is het online programma speciaal voor het ontwikkelen en aanbieden van een nieuwe dienst, zodat je die ook daadwerkelijk verkoopt.
Met deze training kun je enthousiast beginnen én tegelijkertijd afstemmen op de klant én het verkopen.
Yes, vandaag al!
Wat zou je ervan vinden als je het gewoon gaat doen?
Gewoon je nieuwe dienst of programma maken en direct aanbieden, ook als het nog niet perfect is en je alle antwoorden nog niet hebt.
Klinkt heel erg onlogisch denk je nu?
Juist niet!
Het is het beste wat je kunt doen.
Dat had ik met die koffie ook beter kunnen doen.
Want stel dat ik mijn visite had gevraagd of hij bereid was die koffie van mij te proeven en feedback te geven. Dan had ik goed kunnen afstemmen op zijn smaak en voorkeur. Dan had ik me niet gefocused op de soort melk, maar op de perfecte smaak van zijn zwarte koffie.
En stel dat ik was gaan finetunen, bijschaven, zijn reacties was gaan meten en de koffie nog beter voor hem had gemaakt.
Grote kans dat het water hem in de mond zou lopen.
Dan had ik hem een bakkie voorgezet waar hij met geen mogelijkheid nee tegen had gezegd.
Zo heb je al een tip hoe je je beste nieuwe dienst maakt én ook werkelijk goed gaat verkopen!
Ook handig als jij binnenkort weer eens visite op de koffie krijgt 😉
bgreatinbusiness, sparkle & shine
Greta Krijgsman
NIEUW: Wil je er hulp bij?
Ik heb een speciale zomeraanbieding voor je.
De online training -> Maak en verkoop je dienst succesvol “Excelleer met Powerful Pilots”
Via deze link vind je meer informatie over deze training—>>>