Dit is een hardnekkig misverstand over succesvol ondernemerschap
14 september 2017 

Dit is een hardnekkig misverstand over succesvol ondernemerschap

Gisteren sprak ik een ondernemer die zei: “Mijn ouders waren ondernemers maar die hebben me iets geleerd wat ik maar lastig kwijt kan raken…. Ze hebben me geleerd dat ik alleen maar een succesvolle ondernemer kan zijn als ik heel hard werk… en dat is precies wat ik gedaan heb de afgelopen jaren maar waar ik ook helemaal op leeggelopen ben… Ik was gestressed, moe, prikkelbaar en ik moet je heel eerlijk zeggen mijn relatie was bijna kapot gegaan…”

Het idee dat je alleen maar succesvol kunt zijn door keihard en veel te werken is een hardnekkig misverstand!

Want weet je, het is niet waar!
Je hoeft niet keihard te werken om een florerend bedrijf te hebben met een continue klantenstroom en een goed inkomen.

Natuurlijk moet je er wel degelijk veel voor doen.
Affirmaties op de bank opzeggen is niet genoeg.
En van vandaag op morgen gaat het ook niet.

Je kunt kiezen voor een verdienmodel dat ervoor zorgt dat je met minder klanten meer impact hebt. Een model dat ervoor zorgt dat je meer waarde kunt leveren voor je klanten én dat jou minder tijd kost.
En een manier van verkopen toepassen die helemaal niet voelt als verkopen en die ook niet tijdrovend is maar snel een nieuwe klant oplevert.
Je kunt kiezen om niet méér dan een bepaald aantal uren te werken en dát je uitgangspunt laten zijn. Je hele verdienmodel kun je daar vervolgens op aanpassen.

Vorige week sprak ik een ondernemer die mij vertelde al jaren niet meer hard te lopen terwijl hij altijd marathons liep. Dat was zijn grote passie. Zoooo jammer vind ik dat!
We hebben samen wat ideeën doorgesproken hoe hij zijn bedrijf, zijn dienstverlening, vanuit een ander perspectief kan benaderen zodat hij weer meer ontspanning gaat vinden in zijn werk. En meer tijd overhoudt voor andere zaken naast zijn bedrijf.

Jij kunt dat ook!

Ik leg je graag uit hoe:

Stel jezelf eens de vraag:
Hoe kan ik een zo hoog mogelijke waarde leveren voor mijn klant.
Waar wil ik mijn klant écht mee helpen en wat is de manier waarop ik dat wil doen.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, zo werkt dat ook met de antwoorden op bovenstaande vragen.
Wil je snel in Rome zijn dan neem je het vliegtuig.
Wil je milieuvriendelijk dan neem je de fiets.
Wil je goedkoop en snel, dan kun je liften…

Kies een verdienmodel dat passend is voor jou, in jouw situatie.

Mijn cliënten boeken geweldige resultaten wanneer ze hun verdienmodel gaan bijstellen. Ze ontdekken dat ze minder hard hoeven te werken, en tegelijk meer waarde voor hun klanten leveren. Als bonus gaan ze veel meer verdienen. Sterker nog, ze realiseren stap voor stap hun droombedrijf & -leven!

Dat is super toch?

Ben jij volkomen tevreden met jouw verdienmodel? Wat zou jij doen met meer tijd voor jezelf? Ik lees graag je reactie hieronder.

bgreat in business.

bgreat, sparkle & shine!

Greta Krijgsman

Over de schrijver
Sinds 2010 werk ik als zelfstandige en als businesscoach in mijn bedrijf bgreatinbusiness.nl. Sindsdien heb ik al vele ondernemers geholpen met de groei van hun bedrijf. Hun omzet én positieve impact vergroten. Door hun te leren hoe je een hartgedreven verdienmodel kiest met een high-end dienst. Hoe je dat creëert en succesvol verkoopt. Hoe sales optimale service is. Hoe je sales authentiek en integer doet. En hoe je sales met ziel & zakelijkheid gecombineerd een totaal positieve en succesvolle beleving laat zijn voor jezelf en voor je klanten.
Reactie plaatsen