Het gras van de buren...

Bijna iedere vrouw die ik spreek heeft er wel eens last van; de negatieve gevolgen van het vergelijken met de ander. Het gebeurt vaak in een split-second, dat vergelijken en… in de regel komen we er zelf slecht uit…

We doen het minder goed, zijn minder succesvol, zijn langzamer, minder origineel, hebben minder kennis, of wat we ook maar bedenken dat die ander beter voor elkaar heeft dan wijzelf…

Het gevolg daarvan is vaak schaamte, zelfverwijt, schuldgevoel en machteloosheid. Niet dingen waar je blij van wordt… En ook geen dingen die je verder helpen zelf een succesvol bedrijf te creëeren…

Uit een Amerikaans onderzoek blijkt zelfs dat ongelukkige mensen uren besteden aan een vergelijking tussen zichzelf en andere mensen, gelukkige mensen deden dat niet…

“Het gras is altijd groener bij de buren”

Tja…

laptop- gras 762548_1920

“Alles wat je aandacht geeft groeit”. Logisch dus, dat het gras bij de buren altijd groener is voor diegenen die met hun aandacht vaak bij het gras bij de buren zijn… Wat gebeurt er met je eigen gras wanneer je steeds met het gras van de buren bezig bent…? Juist, je verwaarloost je eigen gras, logisch dus, dat het bij de buren groener is dan bij jou.

De beste remedie is volgens mij dan ook:

Stop met vergelijken en focus op je eigen gras! Koester het, verzorg het, geef het wat het nodig heeft, zodat het groeit en bloeit zoals jij het graag hebben wilt.

Daar word je zelf dus een stuk gelukkiger van.

En,

Je gras ook!

Vraag aan jou:

Heb jij je ‘gras’ ook wel eens verwaarloosd door de negatieve gevolgen van het vergelijken? Wat heeft jou geholpen? Of herken je het en zit je er midden in?

Ik lees hieronder graag je reactie.

bgreat, sparkle & shine!

Greta Krijgsman.

BusinessMomoftheyear-kopie

Ps, vind je dit artikel ook interessant voor anderen? Deel het dan gerust via de deelknoppen hieronder.

Over de schrijver
Sinds 2010 werk ik als zelfstandige en als businesscoach in mijn bedrijf bgreatinbusiness.nl. Sindsdien heb ik al vele ondernemers geholpen met de groei van hun bedrijf. Hun omzet én positieve impact vergroten. Door hun te leren hoe je een hartgedreven verdienmodel kiest met een high-end dienst. Hoe je dat creëert en succesvol verkoopt. Hoe sales optimale service is. Hoe je sales authentiek en integer doet. En hoe je sales met ziel & zakelijkheid gecombineerd een totaal positieve en succesvolle beleving laat zijn voor jezelf en voor je klanten.
Reactie plaatsen