Exquisit in sales - zo kan het zijn
Het zijn de nuances die het verschil maken. Ook in je sales.
De verfijning in de aanraking.
De streling van het verlangen.
Het intieme gevoel van verbinding.
In optima forma je gelijke gevonden te hebben en te denken ‘Ja, ik wil’.
Hell yes, ook dit gaat over sales.
Over de reden waarom klanten je hoogstgeprijsde aanbod kopen. Of niet natuurlijk.
Want waar denk je dat hem dat in zit?
Heb je een idee wat ze van je nodig hebben zodat ze glunderend van verlangen ‘Ja’ zeggen?
En euforisch zijn over het resultaat?
De valkuil van veel ondernemers is dat ze in hun sales een verkeerde doorkijk geven.
De sales wordt platgeslagen als blik door een sleutelgat waar nauwelijks een aantrekkelijk plaatje te zien is.
De sneakpeak naar wonderland wordt volledig buiten beschouwing gelaten.
En die heeft je klant juist nodig om met je mee op reis te willen gaan.
Dus verwen ze.
Verleid ze.
Streel hun zintuigen.
Laat ze proeven.
Ervaren.
Hoe het is om met jou te werken.
En wat ze krijgen als ze met jou mee op reis gaan.
Maar hoe geef je je klanten nu die sneakpeak naar wonderland zodat ze ‘Ja’ zeggen tegen je hoogstgeprijsde aanbod?
Verfijn je sales.
Maak het exquisit, zoals je hoogstgeprijsde beste aanbod, je figuurlijke Ferrari, ook is.
Laat je sales een voorbode zijn van alles wat na het sluiten van de deal komt.
Wees gericht op het verwennen van je klant.
Zoals een proefrit met lederen bekleding.
Laat daarmee je potentiële klant ervaren hoe het is om door jou in de watten te worden gelegd met je excellente coaching, training of advies van jouw hoogste niveau.
Verfijn de verbinding in je verkoopgesprek.
Neem tijd, geef aandacht, wees empathisch, vraag door en praat over de worsteling die hij of zij dit moment ervaart.
En over de bittere waarheid die zich ontvouwt als ze door blijven gaan met die worsteling. Wees daar niet bang voor om die te melden, maar doe dit met compassie.
Zodat je daarna verder kan naar de wonderen die gebeuren als ze het oplossen en gedegen aan de slag gaan met jouw masterpiece, je hoogstgeprijsde, je highend aanbod.
Verfijn het gewenste grootst haalbare resultaat.
Het verder-dan-verlangen noem ik dat altijd.
Dat verlangen dat bevraag en benoem je, maar leg de nadruk op die sneakpeak.
Naar de wonderen die kunnen gebeuren.
Je visie over wat er mogelijk is voor hen, het beloofde land.
Vertel het, visualiseer het, gebruik taal die alle zintuigen prikkelt, en plaats je klant als held in dit verhaal.
Het happy end.
Van de sprookjes die we kennen.
Als ‘en ze leefden nog lang en gelukkig’.
‘Ja, ik wil’
bgreatinbusiness, sparkle & shine!
Greta Krijgsman