Waarom je nu wel moet blijven verkopen
Je kunt op dit moment nog steeds boodschappen doen, maar één van de maatregelen vanwege het Coronavirus is dat we allemaal met een winkelwagentje de winkel in moeten. Zo houden we ons beter aan de 1.5 meter afstand.
Best slim bedacht echter ontstaat er zo een ander probleem: die karretjes pakken we allemaal vast met onze handen.
En die handen, daar kun je nu juist het virus mee overdragen!
Dat willen we natuurlijk niet.
Dus zag ik de afgelopen tijd allerlei oplossingen bij mijn eigen vertrouwde supermarkt.
Van spuitbussen met rollen papier, plastic handschoentjes, tot natte doekjes waarmee je zelf je karretje kunt schoonmaken.
Toch blijkt dat niet echt handig en ontstaat er ‘gedoe’.
Zo komen er wachtrijen bij die karretjes, de afstand van 1.5 meter wordt niet altijd in acht genomen en of het virus effectief verwijderd wordt is maar de vraag.
Mijn supermarkt is natuurlijk niet de enige waarbij dit probleem is ontstaan.
Ze willen in wel business blijven, hun klanten blijven bedienen, maar ze willen ook rekening houden met de huidige situatie. Dus willen ze helpen met allerlei oplossingen.
De oplossing die ik op het nieuws zag vond ik geniaal bedacht: een wasstraat voor winkelwagentjes!
Wat een goed idee!
Zo wordt elk winkelwagentje direct schoongemaakt en weer snel beschikbaar en veilig voor gebruik. De volgende klant kan de kar met een gerust hart en zonder ‘gedoe’ mee de winkel innemen. De supermarkt kan zo blijven verkopen en de klant kan op die manier blijven kopen wat die zelf graag kopen wil.
Iedereen is hiermee geholpen in de nieuwe werkelijkheid.
En dat is belangrijk.
Er is een nieuwe werkelijkheid en als ondernemer wil je klanten goed helpen en zelf in business blijven.
Dat vraagt aanpassen en meebewegen.
En dat is helpend voor nu en voor de toekomst.
Blijf dus verkopen wat en hoe de klant graag kopen wil.
Zo blijf je nu je klanten bedienen en heb je zelf ook een toekomst.
Wat doe jij om je klanten nu goed te bedienen en in de toekomst?
Je huidige klanten, zij het met aanpassingen, blijven bedienen en de kans geven om van je te kopen is essentieel voor je voortbestaan. Het is misschien zoeken, en gaat net als in mijn voorbeeld, soms gepaard met ‘gedoe’, maar doe het wel!
De mensen die je dienst en/of product nu juist kunnen gebruiken zullen blij met je zijn, net als wij blij zijn naar de supermarkt te kunnen om onze boodschappen te doen!
bgreatinbusiness, sparkle & shine!
Greta Krijgsman
P.S. Wil je weten hoe jij je klanten nu goed kunt blijven bedienen en hoe ze graag van je kopen? Vraag gerust een geheel vrijblijvend gesprek me aan. KLIK HIER–>>>