Beloof je klant gerust een sixpack
‘Het moet wel haalbaar zijn!’, roept hij bij de training die ik geef. ‘Als je je klant als resultaat een sixpack belooft, dat kan toch niet’. Gave reactie. Ik ga erop in, en vraag: ‘Kun je een sixpack beloven aan je klant? 20 kilo lichter? Of: nooit meer burn-out voor directeuren?’ Ik kijk de groep rond en zie nee en ook ja schuddende gezichten. Mooi, hier gebeurt iets. En ik snap dat. Want veel van mijn klanten vragen zich af of ze wel een groot resultaat kunnen beloven. De training die ik geef, gaat over impact maken. Wat helpt om impact te maken, is weten wat je klanten als resultaat willen halen. En dat vervolgens ook beloven in je verhalen. De verhalen die helpen in je marketing. En in die verhalen die je vertelt, of schrijft, vertel je over die resultaten. Het beloofde land. Dat is aantrekkelijk. Maar. Ik ben het er wel mee eens. Het moet wel haalbaar zijn. De vraag is alleen: voor wie? Ik stel de groep de vraag voor wie het haalbaar is een sixpack te halen. Iemand in de groep is heel sportief en doet aan karate. Ja, voor hem is het prima haalbaar. En zelfs op korte termijn. Wanneer hij je ideale klant is, kun je die belofte dus absoluut doen. En daar zit het hem. Je belofte moet passen bij je ideale klant. Iemand met veel overgewicht die nog nooit gesport heeft zal een sixpack niet als lonkend perspectief zien. Misschien wel trouwens, maar waarschijnlijk nog lang niet als haalbaar. Grote kans dat jouw potentiële klant niet van je koopt als het beloofde resultaat nog veel te ver weg lijkt. Gebruik in je marketing dus beloftes die passen bij je ideale klant. Beloof gerust die sixpack. Die is absoluut haalbaar voor de juiste ideale klanten die al stappen gezet hebben. Of, die een langer programma bij jou willen volgen vanaf het punt waar ze nu staan. Maar hoe ontdek je nou dat passende resultaat voor jouw ideale klant? Hoe weet je nou wat ze willen en nog als lonkend resultaat wordt gezien? Voer next level verkoopgesprekken! Wanneer je een next level verkoopgesprek voert hou je een structuur vast waarin je informatie haalt van je klant. Je komt er zo achter hoe die het best geholpen kan worden en in welk tijdsbestek. Ook kom je er zo achter wat voor persoon of organisatie dit is, waardoor je ontdekt wat er nodig is om het beste resultaat voor hen te realiseren. Hier stem je vervolgens je aanbod op af. Daarin zit dat beloofde resultaat dat dan ook passend zal zijn. Zo kun je steeds je marketingboodschap scherper maken. Doeltreffender op je ideale klant richten met het op te lossen probleem en beloofde resultaat. En, grote kans dat je met dit gesprek de opdracht ook direct binnenhaalt. Win/win dus. Op weg naar die sixpack. ;) Of nooit meer burn-out voor directeuren. Of een ander resultaat dat voor de passende klant dus absoluut haalbaar is. Meer weten hoe? Ik kan je leren hoe je next level verkoopgesprekken voert. Daar heb ik 12 sleutels voor. Ze helpen je niet alleen om de informatie te krijgen die je in je marketing nodig hebt. Ze zorgen ook dat je de opdracht binnen kunt halen. Sterker nog; dat je een topdeal sluit. Meld je aan voor het webinar: https://bgreatinbusiness.webinargeek.com/topdeals