De waarde van je verhalen (die goud zijn voor je bedrijf)

‘Laat niemand je ooit vertellen dat het niet waar is: jouw verhaal is goud waard.
Het verhaal van jouw leven, de invloed die dat heeft op je bedrijf, mag verteld worden.
Sterker nog: het is de hoofdprijs, het goud voor je onderneming en de impact die jij wilt maken!
Daarom zet ik me ervoor in dat zulke verhalen verteld worden.’

Mijn klanten zien de waarde van hun verhaal vaak niet

Steeds weer zie ik ondernemers die hun verhaal liever geheim houden dan het te vertellen. Soms omdat ze zich er een tikje voor schamen, maar in elk geval omdat ze de waarde er niet van zien. En ze hebben allerlei verhalen.

Eén van hen groeide op in een dorp waar ze met niemand aansluiting vond omdat ze een soort van anders was met haar ‘gekke’ kleding en interesse in boeken.

Een andere klant van me is ondernemer in hart en nieren, maar ze groeide op in een familie van generaties onderwijzers die verwachtte dat zij dezelfde lijn zou volgen; daarnaast moest ze zorgen voor haar moeder die chronisch ziek was.

Weer een ander kreeg een burn-out. Drie keer zelfs, waardoor ze twijfelde aan haar eigen kwaliteiten en vermogens.
Zomaar wat verhalen met een best een rauw randje. Met een overeenkomst van een idee van anders zijn.

De overwinning door het verhaal

Zo’n verhaal, daar komen de mooiste bedrijven uit voort!

Dat valt mij steeds weer op. Ik kom daar achter omdat ik altijd op zoek ga naar het vuur dat mijn klanten drijft voor hun bedrijf.
De zaadjes voor het mooie werk dat mijn klanten doen ligt in de verhalen van hun leven. De tegenslagen, de inzichten, de worstelingen en de overwinningen. Deze verhalen bouwden de bedrijven.
Bedrijven met het stylen van zakenmensen die zich willen presenteren zoals ze werkelijk zijn. Of een opleidingsinstituut voor professionals in de GGZ die mensen met een chronische aandoening behandelen. Wetenschappelijk onderzoek naar HSP en de coaching en begeleiding van mensen met HSP.

De levensverhalen van mijn klanten gaven hun kracht om dingen anders te willen, anders te doen. En hierin zit het vuur dat verbindt met anderen. Het vuur dat je moet verspreiden zodat andere mensen, je ideale klanten, de vonkjes kunnen vangen en verwarmd worden door jouw vuur. Want dat is wat deze verhalen doen. Dat maakt ze zo waardevol.

Bedrijfsverhalen bij het kampvuur

Verhalen die winstgevend zijn voor je bedrijf.
Verhalen verbinden en verwarmen en dat kunnen we wel gebruiken in deze tijd.
En verhalen helpen je ook nog eens met verkopen, storyselling noemen we dat.
Verhalen, daar heb je dus wat aan.

Daarom organiseer ik iets heel gaafs.
Dinsdagavond 5 oktober 20.00 uur: 🔥 Verhalen bij het online kampvuur 🔥
Helemaal gratis.
Jij mag jouw bedrijfsverhaal vertellen, en ik geef je tips hoe je dat op een ethische manier kunt inzetten en winstgevend kunt maken voor je bedrijf. Of je kunt luisteren naar de anderen, dat is ook fijn.
Ik vertel je natuurlijk ook mijn persoonlijke bedrijfsverhaal.

(Alvast een sneakpeak, het zijn niet de verhalen met een gouden randje, juist die met een rauw randje, dat zijn de verhalen die goud waard zijn!)

Stuur een mail naar team@bgreatinbusiness.nl en je ontvangt een zoomlink zodat je a.s. dinsdagavond om 20.00 uur kunt inloggen.

Ik zit dan klaar met een gezellig vuurtje, ben jij erbij?

bgreatinbusiness, sparkle & shine!
Greta Krijgsman